responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 621

همراهش باشد، با رستگارى مقرون.]

مردم! اگر مى‌خواهيد گمراه و هلاك نشويد، به دنبالِ پرچم حق كه رسول اكرم صلى الله عليه و آله برافراشته، به پيش برويد و هرگز از آن جدا نشويد.

اكنون اشاره كوتاهى به دستاوردهاى بعثتِ پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله مى‌نماييم. برخى از اين دستاوردها عبارت‌اند از:

پيامبر صلى الله عليه و آله دين اسلام را از طرفِ خداوند براى مردم به ارمغان آورد. اسلام دينى بسيار ارزشمند و گران قدر است؛ زيرا خداوند در باره آن فرموده است: اسلام يك دين و يك نعمتِ كامل است و اين شريعت تا روز قيامتْ پا بر جا است و من جز اين دين، هيچ دينِ ديگرى را نمى پذيرم.

پيامبر صلى الله عليه و آله در طول دورانِ بيست و سه ساله رسالتِ خود، درخت اسلام را در جامعه بشرى كاشت. پيامبر صلى الله عليه و آله در آخرين دمِ حيات و هنگام رحلت خود به امير المؤمنين فرمود:

«يا عَلِىُّ اوصيكَ فى‌ نَفْسِكَ بِخِصالٍ ... الْخامِسَهُ بَذْلُ مالِكَ وَ دَمِكَ دُونَ دينِكَ.»[1]

[اى على! تو رابه پنج خصلت سفارش مى‌كنم ... پنجم اين كه مال و خونِ خود را فداى دينت كنى.]

يعنى اى على! اين درختى را كه من كاشتم، حفاظت و آبيارى مى‌خواهد. من تو را باغبانِ اين درخت قرار دادم. اگر لازم شد كه براى نگهدارىِ اين درخت، از مال و جانت بگذرى، مال و جانت را فداى اسلام كُن و اين دين را همچنان كه من كاشتم، سالم به دستِ آيندگان برسان.

دين اسلام را خداوند فرو فرستاده است.

پيامبر صلى الله عليه و آله، درخت اسلام را در جامعه بشرى كاشت. على عليه السلام، اين درخت را آبيارى كرد و ائمه معصومين عليهم السلام نيز از آن پاسدارى كرده‌اند.

مى‌گويند «الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ يُبْلِيانِ كُلَّ جَديدٍ»؛ يعنى آفتاب و ماه، هر چيزِ نوى را كهنه مى‌كنند. اما دين اسلام يك استثنا است.

تا كنون 1400 سال از ظهور اسلام گذشته است. اين دين، آفتاب‌ها، ماه‌ها، گذشتِ قرن‌ها، حكومت‌ها، سياست‌ها، برخوردهاى فرهنگى، تحولات و انقلاب‌هاى فراوانى به خود ديده است؛ اما اسلام پس از گذشتِ 1400 سال، هنوز زنده است.

رشد مى‌كند، حرف مى‌زند، راه مى‌رود، جلوه و جذابيت دارد و دنيا را به سوى خودش جذب مى‌كند. اسلام دينى جوان، نيرومند، زنده و متحرك است.

پس از فرو پاشيدنِ اردوگاه كمونيسم، عده‌اى از دانشمندان مزدور غربى كه قلم‌هاى خود را فروخته‌اند، مى‌گويند: فرو پاشيدنِ اردوگاه كمونيسم ثابت كرد كه دوران ايدئولوژى- اسلام يا ماركسيسم، قديم و جديد، هر چه كه باشد- به سر رسيده و پايان يافته است.

دانشمندان قلم به مزد مى‌گويند:

دوران ايدئولوژى پايان يافته است.

بايد با چيزِ ديگرى مانند صنعت، تكنولوژى، اقتصاد و دمكراسى، دنيا را اداره كرد و براى اداره جامعه بايد همان راهى را كه غرب رفته است، طى كرد.

آنها تبليغ مى‌كنند كه دوران ايدئولوژى پايان يافته است؛ اما نظر ما درست بر عكسِ اين است. به نظر ما، فرو پاشيدنِ اردوگاه كمونيسم، فروپاشى ايدئولوژى نبود؛ فروپاشىِ ماديت بود. اين رويداد ثابت كرد كه انسان‌ها در زندگى خود نيازمند ايمان به خداوند هستند و بدون ايمان به خداوند نمى‌توان جامعه را اداره كرد.

همگى ديديم كه كمونيسم چگونه شكست خورد و پس از هفتاد سال، به چه بلايى گرفتار شد! اما سرانجامِ نظام غرب چگونه خواهد بود؟ دمكراسى غرب نيز شكست خورده است. آخرين شكستِ دمكراسى غرب همين جنگ خليج فارس بين عراق و آمريكا است.

قبل از پيروزى انقلاب اسلامى ايران معمولًا مردم دنيا يك سرباز عادى آمريكايى را بزرگ‌تر از يك امير، قدرتمندتر از يك شاه، قلدرتر از همه قلدرها و مهم‌تر از همه مى‌دانستند.

پيروزى انقلاب اسلامى ايران سبب شد كه در كشور ايران، پرده عظمت و اهميتِ نظاميان آمريكايى در هم دريده شود. امروز آن قدر نظاميان آمريكايى در چشم شما خوار شده‌اند كه حاضر نيستيد هيچ حيوانِ نجسى را هم با آنها مبادله كنيد. به عنوان مثال، هيچ يك از شما حاضر نيستيد كه گربه منزلتان را بدهيد و به جاى آن، يك افسر آمريكايى تحويل بگيريد. اين يكى از دستاوردهاى‌


[1]- ر. ك: شيخ حر عاملى، وسائل الشيعة، ج 15، باب 4، ص 181.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 621
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست