responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 6

من كسى را به سوء نيت داشتن متهم نمى‌كنم؛ بلكه به عنوان يك برادر و يك همفكر عرض مى‌كنم كه بزرگ‌نمايى كمبودها و نقاط ضعف و دلسرد كردن مردمى كه برخى از خانواده‌هاى آنان، سه يا چهار فرزندشان در راه دفاع از كشور و انقلاب، شهيد شده است يا جوان عزيز و برومندشان در راه دفاع از كشور و انقلابْ گرفتار نقص عضو گرديده است، دلسرد كردن اين مردمْ يك خدمت اجتماعى و يك كار صحيح نيست.

روزنامه‌ها و راديوهاى خارجى و ديگر مزدوران ابرقدرت‌ها، تلاش مى‌كنند كه براى ضربه زدن به انقلاب، مردم را دلسرد كنند.

از همين عملكرد دشمنان، بايد پى ببريم كه دلسرد كردن مردم، براى كشور و انقلاب زيان‌آور و صدمه زننده است و بنا بر اين دوستان انقلاب بايد از آن پرهيز كنند.

من كاملًا موافقم كه نبايد چيزى را از مردم پنهان نمود؛ بلكه بايد مردم را در جريان امور گذاشت. بايد نقاط ضعف را به آنها گفت و از آنها براى حلّ مشكلات يارى گرفت، اما بدون جار و جنجال و هياهوهاى دلسرد كننده.

من به عنوان يك وظيفه دينى، به همه برادران و خواهران گرامى، مسئولان كشور، سردمداران (نمى‌دانم اين كلمه جسارت هست يا نيست) و دولتمردان، اين پيشنهاد را عرض مى‌كنم كه به رفع كمبودها و مشكلات و نقاط ضعف بپردازيد و اطمينان دارم كه اگر همگى اين راه را انتخاب و عمل نماييم، ديگر اين نگرانى‌ها و مشكلاتِ ناشى از اختلافات در جامعه وجود نخواهد داشت. (تكبير نمازگزاران)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ وَ الْعَصْرِ انَّ الانْسانَ لَفى‌ خُسْرٍ الَّا الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ[1]

خطبه دوم‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

در خطبه دوم براى رعايت اختصار، تنها چند نكته را خدمتتان عرض مى‌كنم.

يكى از مهم‌ترين اهداف ما كه قبلًا هم به آن اشاره كرده‌ام، حاكميت قانون است.

دو سال از پيروزى انقلاب گذشته است، در اين مدت، بسيارى از مشكلات حل شده است؛ اما برخى از آنها هنوز باقى مانده است. يكى از مهم‌ترين مشكلاتِ حل نشده ما، مسئله حاكميت قانون است.

برادران و خواهران عزيز! تا هنگامى كه بى‌قانونى برطرف نشده و قانونْ حاكميت پيدا نكرده است، تا هنگامى كه نظم و انضباط بر هرج و مرج غلبه نيافته است، شايد ما هرگز نتوانيم ساير مشكلات را حل كنيم.

حاكميّت قانون و تأمين امنيت قضائى، كليد حلّ ساير مشكلات نيز هستند.

تا اين دو هدف به دست نيايند، بقيه مشكلات نيز حل نخواهد شد. حتى حلّ مشكلات اقتصادى، زراعى، خدماتى، صنعتى و ادارى نيز به تأمين امنيت قضائى و حاكميّت قانون، وابسته است.

برخى از برادران و خواهران گرامى براى توجيه هرج و مرج و بى‌قانونىِ حاكم بر كارهايشان مى‌گويند: اگر ما گرفتار قانون باشيم و بخواهيم كارهايمان را با نظم و انضباط انجام دهيم، كاغذبازى و بوروكراسى، توان اجرايى و سرعت عملِ ما را محدود مى‌كند. بنا بر اين براى انجام سريع و انقلابىِ كارها، بايد پا را از محدوده قانون و انضباط فراتر بگذاريم!

من از كاغذبازى و بوروكراسى حمايت نمى‌كنم؛ اما در خطاب به اين برادران‌


[1]- سوره عصر( 103).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 6
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست