responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 498

كوتاهى كنيم و در نتيجه، انقلابمان دچار برخى مشكلات شود.

براى اينكه چنين روزى پيش نيايد و انقلابِ ما همچون اسلامْ جاودانه شود، ما بايد انقلابمان و بنيادها، اصول و فرهنگ و راه و شعارهاى انقلابمان را شناسايى كنيم.

همچنين بايد همت و مردانگىِ حراست از انقلاب را همچون گذشته در خودمان حفظ كنيم. اين انقلاب زاييده فكرِ رهبر كبير و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران است.

بنا بر اين، اگر بخواهيم از اين انقلاب حراست كنيم، بايد راه و پيام و رسالتِ رهبر كبير و بنيانگذار جمهورى اسلامى را بشناسيم و همواره آن را زنده نگه داريم.

(تكبير نمازگزاران)

امام خمينى رحمه الله اين عظمت و شكوه و بزرگى را به انقلاب اسلامى ايران بخشيد.

ايشان اين انقلاب را در گذر از تمام مراحل مشكلْ رهبرى كرد. امام خمينى تا آخرين لحظه حياتش همواره مراقب و پاسدار انقلاب بود.

همه ما بايد از امام خمينى الهام بگيريم و با تمام توانْ كوشش كنيم كه راه حضرت امام را بپيماييم. بايد ديگران را نيز وادار كنيم كه راه امام را بپيمايند و همگى با هم بنيادها، نهادها و شعارهاى انقلاب را حفظ و حراست كنيم.

هفته‌اى كه گذشت، هفته بسيج بود.

در اين هفته، در رسانه‌هاى عمومى، سمينارها و مجالسْ براى تعظيم و زنده نگه داشتنِ بسيج، برنامه‌هايى برگزار شد. اين برنامه‌ها بسيار خوب و زيبا بود. ما بايد همواره بسيج و ساير نهادهاى انقلابى را حفظ كنيم.

يك كشور انقلابى نيازهاى فراوانى دارد.

جامعه انقلابى به متخصصِ علوم و فنون مختلف، افراد عادى، حركت‌ها و ... نيازمند است؛ اما تاريخِ ده ساله انقلاب و زير و رو شدن‌هاى انقلاب به ما آموخت كه هيچ كس جز انقلابيونِ مؤمن و اصيل، توانِ انجام اهداف عاليه انقلاب را ندارد.

اين انقلابيون هستند كه در صحنه عمل، بر طبقِ نيازهاى انقلاب، دست به فداكارى مى‌زنند و خود را فداى انقلاب مى‌كنند. ما در طىّ سال‌هايى كه از انقلاب گذشت، اين مطلب را به خوبى فرا گرفتيم.

اگر شما تاريخِ انقلاب‌هاى دنيا را مطالعه كنيد، خواهيد ديد كه حتى يكى از آنها نيز به وسيله مستكبرين، پايه‌ريزى نشده است.

همه انقلاب‌هاى دنيا را مستضعفين، پايه‌ريزى كرده‌اند. يعنى مستضعفين، اركان انقلاب هستند.

اگر ما بخواهيم انقلابمان، راه امام را ادامه دهد و هرگز از مسير اصلىِ خود، كنار نرود، بايد هميشه انقلاب را در راهِ حمايت از مستضعفين و مبارزه با مستكبرين، پيش ببريم. حمايت از مستضعفين، شرط حراست از انقلاب است.

اكنون به فضل پروردگار، انقلاب ما در خطّ حضرت امام به پيش مى‌رود؛ اما تنها كافى نيست كه امروز، انقلابِ ما چنين باشد؛ بلكه اين حركت بايد همواره ادامه يابد.

بنا بر اين همه ما بايد احساس كنيم كه بخش مهمّى از وظايفِ ما، حراست از انقلاب و فكر و فرهنگ و اصول و شعارها و ارزش‌هاى آن است.

بنا بر اين بخش بسيار مهمّى از امانتدارىِ امانتِ الهى در ميان ما، پاسدارى و حراست از انقلاب اسلامى است.

بخش ديگرى از امانتدارىِ امانت الهى، مربوط به خودسازى و تهذيب نفس است.

به نظر من، اين مطلبْ بسيار مهم است.

بدون ترديد، در خدمت مردم بودن و انجام كارهاى اجرايىِ خدمات عمومى، عبادت است. اين عبادت، هم انسان ساز است و هم‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 498
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست