responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 495

مسئوليت‌هاى مختلفِ كشور را مى‌پذيرند، انگيزه‌شان، انجام وظيفه و اداى دين نسبت به خداوند و جامعه و انقلاب است. بسيار بعيد است كه انگيزه ديگرى هم داشته باشند.

وظيفه همه ما اين است كه در اين بِرّ و تقوا شركت كنيم. همه ما بايد در حدّ توانمان در حلّ مشكلات كشور، به دولت كمك كنيم.

مبادا به جاى اينكه يكى از مشكلات كشور را حل كنيم، در راه برطرف كردن مشكلات، سنگ‌اندازى كنيم و مشكلات ديگرى به وجود آوريم.

موضوع ديگرى كه به آن اشاره مى‌كنم، نشست «طائف» است. افراد زيادى در طائف جمع شدند و اين نشست را تشكيل دادند.

نتيجه اين نشست چه شد؟

آيا نتيجه اين نشست، اين بود كه به لبنانى‌ها بگويند: شما در راه اسلام و استقلال كشورتان جهاد كرديد و شهيد داديد، ويرانى و مصيبت‌هاى ديگر بر شما پيش آمد؛ اما اين تلاش‌ها و تحمّلِ سختى‌ها و مصيبت‌ها، هيچ فايده و نتيجه‌اى ندارد؟!

آيا نتيجه آن همه جهاد، اين بود كه به مردم لبنان بگوييد: هنوز همان وضع سابق برقرار است؟! آيا هنوز هم بايد رئيس جمهور لبنان يك مارونى باشد؟! آيا هنوز بايد اكثريت مشاغل دولتى و ثروتِ جامعه در دستِ جامعه مارونى‌ها باشد و اكثريت مسلمانان، كارگر و زيردست باشند؟

آيا اين گونه تقسيمِ مشاغل و ثروت و درآمد در لبنان، چيزى جز مقتضاى حاكميتِ طبيعتِ استكبار است؟ نتايج نشستِ طائف موافق طبيعتِ استكبار بود. به همين دليل، بلافاصله جهان استكبار، آن را تأييد كردند.

استكبار شرق و غرب، شوراى امنيت و آمريكا، همگى نتايجِ نشست طائف را تأييد كردند؛ زيرا اين نشست، حاكميت نظام طائفه‌اى و مارونى‌ها بر لبنان را كه خواسته مستكبران دنيا بود، تأييد كرد.

نشست طائف و نتايج آن، يك خيانت آشكار به اسلام و انقلاب اسلامى است.

شخصيت‌هاى اصيل و انقلابىِ لبنان، نتايج اين نشست را رد كرده‌اند. اميدوارم كه ان‌شاءالله اين افراد در مبارزه خودشان پا بر جا باشند.

ما نيز به سهم خودمان، نشست طائف و نتايجِ آن را رد مى‌كنيم. ما همه كسانى كه كنفرانس طائف را طراحى كردند و آن را تأييد مى‌كنند و مى‌خواهند به نتايجِ آن جامه عمل بپوشانند، همه آنها را محكوم و نفرين مى‌كنيم. (تكبير نمازگزاران)

فرانسه و تركيه در آزادىِ مردمْ ادعاهاى بسيار زيادى دارند؛ اما در عمل، دچار استبدادِ ننگينى شده‌اند. اين دولت‌ها به دختران دانش‌آموز مسلمان، فشار وارد كرده‌اند كه بدون حجاب اسلامى در مدرسه حاضر شوند و حجاب اسلامى را از سرِ خود، بردارند.

امت انقلابى و مسلمان ايران، اعمال ننگينِ اين دولت‌ها را محكوم مى‌كند. ما حمايتِ خودمان را از كسانى كه در مقابلِ اين زورگويى‌ها و اجحاف‌هاى دولت فرانسه و تركيه، مى‌ايستند و مقاومت مى‌كنند، اعلام مى‌كنيم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ تَبَّتْ يَدا ابى‌ لَهَبٍ وَ تَبَّ ما اغْنى‌ عَنْهُ مالُهُ وَ ما كَسَبَ سَيَصْلى‌ ناراً ذاتَ لَهَبٍ وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ فى‌ جيدِها حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ[1] و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته.


[1]- سوره مسد( 111).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 495
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست