responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 37

صدام رفتنى است، راهى جز رفتن ندارد، نه ملّتش او را مى‌خواهند و نه ديگران؛ اربابش هم امتحان خود را پس داده است؛ آنهايى را كه به اين روزِ نكبت و بدبختى مى‌افتند، رها مى‌كند.

ما اين مطالب را از روى ضعف نمى‌گوييم.

امروز همه مى‌دانند كه ابتكار جنگ در دست نيروهاى مسلح ماست. مى‌گوييم به جاى حمايت از صدام و ابراز و اعمال اين همه توطئه و مردم‌آزارى، بياييد انقلاب اسلامى ايران را به عنوان يك واقعيتِ شكست ناپذير و به جاى ماندنى بپذيريد تا منطقه هر چه زودتر روى صلح و آرامش به خود ببيند.

دومين مشكل عمومى جامعه ما، مربوط به مسائل اقتصادى است. در اين زمينه، تحولات مثبت فراوانى صورت گرفته است.

مدير كل ثبت، آمارى به من نشان داد كه بيانگر سوق يافتن سرمايه‌ها و امكانات افراد ثروتمند جامعه به سوى فعاليت‌هاى توليدى بود.

اگر سرمايه‌ها و امكاناتْ به جاى خريد كالاهاى لوكس خارجى كه موجب افزايش وابستگى به خارج مى‌شود، در فعاليت‌هاى توليدى به كار برده شود، نقش مهمى در بهبود اقتصاد كشور خواهد داشت. بر اساس آمارهاى رسمى، در سال 1360 استقبال مردم از فعاليت‌ها و راه‌اندازى شركت‌ها و كارخانه‌هاى خصوصى بى سابقه بوده است.

بسيار پسنديده و شايسته است كه براى از بين بردن وابستگى و رسيدن به خودكفايى، سرمايه‌ها، نيروهاى انسانى و مديريت‌ها به سوى افزايشِ سطح توليد داخلى سوق يابد.

اين حركت، امروز در اقتصاد ما به چشم مى‌خورَد، اما كافى نيست.

دولت هم با تمام توان از راه‌اندازىِ فعاليت‌هاى توليدى داخلى حمايت مى‌كند و مواد اوليه مورد نياز را نيز تأمين مى‌كند.

تنها زمانى مشكلات اقتصادى ما حل خواهد شد كه توليد داخلى به صورتى قوى و فراگير ايجاد شود و ما از اقتصاد تك محصولى نجات يابيم تا بتوانيم حتى بدون فروش نفت، زندگى خود را اداره كنيم.

در چنان روزى، اساسِ مشكلات اقتصادى ما از بين رفته و حل شده است.

با وجود مشكلات اقتصادى كه داريم، آينده بسيار نويدبخش است. مصاحبه‌هاى مطبوعاتى وزير اقتصاد و وزير صنايع را ديديم؛ مطالبى با ارزش، با مدرك و مستند به ارقام و آمار را بيان كردند؛ از منابع ديگر نيز اطلاعاتى به دست من رسيده است.

برخى مى‌گفتند: ملت اسلامى ايران، اگر از راه‌هاى ديگر شكست نخورد، از راه اقتصاد شكست خواهد خورد. به كورى چشم آنها، آمارهاى اقتصادى، موفقيت اقتصادىِ بسيار خوبى را نويد مى‌دهند.

مشكلات اقتصادى نه تنها نتوانستند كمر ما را بشكنند، بلكه ما آموختيم كه چگونه در شرايط جنگى، مى‌توان نيروها را بسيج و هدايت كرد و در راه صحيح قرار داد؛ توليد داخلى را افزايش و وابستگى به خارج را كاهش داد و از مصرفى بودن رهايى يافت.

ما به وسيله برنامه‌ريزى دولت، بحران اقتصادى را با موفقيت پشت سر گذاشتيم و اميدوارم به كمك برنامه‌ريزى دولت، هر چه زودتر، همه مشكلات اقتصادى ما حل شود.

يكى ديگر از مشكلات جامعه ما، امنيت عمومى كشور است. امنيت عمومى از مشكلات بسيار پيچيده‌اى است كه جز با همكارى همه مردم، حل نخواهد شد.

البته سازمان اطلاعاتىِ 36 ميليونى تلاش فراوانى انجام مى‌دهد. ما اميدواريم پس از آزاد شدن نيروهاى ما از جنگ، با تحرك بيشترِ سازمان اطلاعاتىِ 36 ميليونى، مسئله امنيت به طور كامل حل شود.

تا زمانى كه خلع سلاح عمومى،

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست