responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 329

كه ما در همه ابعاد مستقل هستيم، كشور ايران است. استقلال، يكى از بزرگ‌ترين دستاوردهاى انقلاب اسلامى ايران است.

يكى ديگر از دستاوردهاى انقلاب اسلامى، توسعه روستايى و محروميت زدايى از روستاها است. در اين چند سال، ما از نظر بهبود وضعِ ده و دهقان و مناطق محروم از لحاظ آبرسانى، برق رسانى، اتصال به شبكه تلفن كشور، گاز رسانى، جاده‌سازى، احداث دبستان، احداث دبيرستان و افزايش درآمد روستايى، بسيار موفق بوده‌ايم.

در عرضِ اين چند سال، ما نتوانسته‌ايم به همه اهداف خود در زمينه توسعه روستايى و محروميت زدايىِ روستاها، دست يابيم؛ اما به حدود پنجاه در صد از اهدافمان دست يافته‌ايم. هر كس كه با روستا و روستايى سر و كار دارد، مى‌داند كه كوچك‌ترين مبالغه‌اى در اين حرفْ وجود ندارد.

چهارمين دستاورد بزرگ انقلاب، حفظ ثروت ملى و ذخاير كشور از چپاول و غارتِ بيگانگان است. از نخستين مرحله پيروزى انقلاب و گذشتِ اوّلين ماه‌هاى پيروزى انقلاب تا كنون، همه ثروتِ مردم در دستِ مردم است.

در اين مدت نه تنها يك ريال از ثروت مردم و كشور، به جيب استعمار و امپرياليزم سرازير نشده بلكه بخشى از ثروت‌هاى مُرده كه در دوره نظام قبلى غارت شده بود، پس گرفته شده و به بيت المال باز گردانده شده است.

پنجمين دستاورد بزرگ انقلاب اسلامى ايران، استكبار زدايى در جامعه است. قبل از پيروزى انقلاب، جامعه ما پُر از مستكبران و وابستگان به نظام سابق بود. پس از انقلاب، آنها يا زندانى و اعدام شدند و يا همراهِ خانواده‌هايشان به اروپا و آمريكا و جاهاى ديگر فرار كردند و اكنون با رسوايى و دريوزگى در آنجا زندگى مى‌كنند.

مقدارى از اموالى كه مستكبران در رژيم سابق از بيت المالِ مسلمانان با اختلاس يا سوء استفاده از مقام، غارت كرده بودند، از آنها پس گرفته شد. مقدارى از اموالِ پس گرفته شده از مستكبران، همين بنياد مستضعفان با آن حجمِ عظيم و سرمايه بسيار زياد است.

مقدارى از اموالى كه از مستكبران پس گرفته شده، به بنياد شهيد، بنياد پانزده خرداد، كميته امداد امام خمينى، جهاد سازندگى و سپاه پاسداران انقلاب اسلامى داده شده است. بخشى از آن اموال هم مستقيماً به مستضعفين داده شده است.

اموالى كه از مستكبران پس گرفته شده، شامل شركت‌ها، كارخانه‌ها، واحدهاى زراعى، زمين‌هاى مسكونى و زراعى، مستغلات، زيورآلات و جواهرات مى‌باشد. البته ما نتوانسته‌ايم اموالى را كه مستكبران از بيت المال غارت كرده بوده‌اند، به طور كامل پس بگيريم. هنوز افراد و اشخاصى هستند كه به حسابِ آنها رسيدگى نشده است؛ اما شايد حدود هشتاد درصد، موفق به استكبار زدايى شده باشيم.

ششمين دستاورد انقلاب اسلامى، خاتمه دادن به حيات سياسىِ احزاب وابسته به شرق و غرب، گروهك‌هاى چپى، گروهك‌هاى راستى و التقاطى است. البته اينها به طور كامل از بين نرفته‌اند اما حدّ اكثر حدود چهار تا پنج درصد از آنها ممكن است در كشور وجود داشته باشند.

هفتمين دستاورد انقلاب اسلامى، اسلامى و مردمى كردنِ قوانين كشور است.

از دوره شوراى انقلاب و مجلس اول و بَعد مجلس دوم، تلاش زيادى در اين جهت صورت گرفته است.

تقريباً از اوايل مشروطه تا پيروزى انقلاب، قوانين اين كشور يك بُعدى و در

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 329
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست