responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 24

مشغول كار است. اعلاميه را هم دادند كه ان‌شاءالله مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

فكر مى‌كنم نتايج مثبت آن به زودى آشكار شود.

4- چهارمين محور فعاليت‌هاى قوه قضائيه، راه‌اندازى دادگاه‌هاى مدنى خاص است. شصت و چهار شعبه از دادگاه‌هاى مدنى خاص در جاهاى مختلفِ ايران براى حلّ مسائل خانوادگى و مسائل مربوط به حِسبه تأسيس شده و بر طبق گزارش‌هايى كه به شوراى عالى قضائى رسيده، كارشان خوب و نتيجه‌بخش بوده است.

5- كار ديگر قوه قضائيه، مربوط به دادگاه‌ها و دادسراهاى انقلاب است.

قانون مربوط به دادگاه‌ها و دادسراهاى انقلاب به مجلس فرستاده شده است. من در اينجا مقدارى در مورد اين نهاد و ادغام آنها در يكديگر توضيح مى‌دهم.

دادگاه‌هاى انقلاب و دادسراى آنها در كنار دادگاه، ارگانى است جوشيده و برخاسته از انقلاب كه به دليل ضرورت‌هاى موجود، ايجاد شده و ادامه يافته است. آن ضرورت‌ها در جاى خود محفوظ است؛ به همين دليل هنوز دادگاه‌هاى انقلاب و دادسراها به كار خود مشغول هستند.

ما همگى در ايران بوديم و مراحل مختلف انقلاب را ديديم و مى‌دانيم اين نهاد انقلابى چه خدمات ارزشمندى به انقلاب كرد.

دادگاه‌ها و محاكم انقلابى بر اساس قانون اسلام، طبق ضرورت‌هاى يك جامعه انقلابى و پويا، به طور دقيق و عميق از انقلاب پاسدارى كردند. من نمى‌دانم اگر اين دادگاه‌هاى انقلاب در ارتش، در سپاه و در ديگر بخش‌هاى جامعه نبودند، كار به كجا مى‌كشيد.

ريشه‌كن كردن تروريسم در ايران، آن هم با گستردگى فراوان آن، نبايد به فراموشى سپرده شود. ما قبل از پيروزى انقلاب به خوبى مى‌دانستيم كه يكى از مراحل انقلاب، مرحله مبارزه با تروريسم است. ما مى‌دانستيم دشمن كه از هر وسيله‌اى براى براندازى استفاده خواهد كرد، تروريسم را هم به عنوان يك سلاح بُرنده به كار خواهد بُرد؛ زيرا كارآيى نسبتاً بالايى دارد. ما ديده بوديم كه چگونه در كشورهاى ديگر كه انقلاب شده بود، نظام از بين رفته بود و رژيم عوض شده بود، تروريسم را راه مى‌اندازند و چگونه به بمب‌گذارى و خرابكارى روى مى‌آورند.

ما مى‌دانستيم گروهك‌هاى چپ و راست در مقابل اجراى قوانين اسلام، دست به شرارت خواهند زد؛ امّا چيزى كه ما فكر نكرده بوديم يا حد اقل من فكر نكرده بودم، گستردگى ابعاد اين تروريسم بود.

من فكر نمى‌كردم اينها يكمرتبه اعلاميه سياسى- نظامى بدهند و با قمه و دشنه به كوچه و خيابان بريزند و خود را با مردم درگير كنند.

من فكر نمى‌كردم تروريسم كارش در كشور ما به اينجا برسد كه بچه مدرسه‌اى را بكشد، ماشين را آتش بزند، طفل شيرخوار را بكشد، خانه‌ها را خراب كند! اينها كه مى‌خواهند رژيم را براندازند، پس اين كارها چيست؟

وقتى كه تروريسم با اين ابعاد گسترده، در ايران شروع به كار كرد، ما ديديم خطرى كه متوجه و منتظر آن بوده‌ايم، با گستره عجيبى پيش آمده است.

ما فكر مى‌كرديم سال‌ها طول مى‌كشد تا در مبارزه با آنها موفق و پيروز شويم.

ما هرگز انتظار نداشتيم كه به اين زودى، اينها اين گونه نابود شوند و ديديد كه شدند.

الان عمليات دارند، امّا عمليات نيست؛ ترور دارند، امّا چه كسى را ترور مى‌كنند؟

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 24
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست