responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 225

افتاده باشد، مورد بسيار نادرى بوده است.

اين حادثه همه اعتبار آمريكا را در هم ريخت و همه سران آمريكا را زير سؤال بُرد. سران آمريكا با تمام قدرت، تلاش مى‌كنند تا دامن اعتبارشان را جمع كنند و از سوخته شدن آن به وسيله آتش رسوايى، جلوگيرى نمايند؛ اما تا كنون در اين راه شكست خورده‌اند.

اثرات زلزله‌وار اين حادثه در عالَم سياست، آن قدر براى آنها شديد بوده است كه كاملًا گيج شده‌اند؛ نه قادرند كه مسئوليت اين حادثه را قبول كنند و به دفاع از آن برخيزند و نه قادرند كه مسئوليت اين حادثه را از خود دفع كنند و آن را محكوم نمايند.

در اثر اين قضيه، سران آمريكا در يكى از سخت‌ترين تنگناهاى تاريخ خود گرفتار شده‌اند.

تاچر، حمايت و دفاع مفصلى از موضع ريگان كرده است. او در پايان سخنانش گفته است: به طور خلاصه، ما بايد به دنبال آمريكا تلاش كنيم كه روابطمان را با ايران بهبود بخشيم.

هيچ كس هم به اين زن نگفته است كه دو طرفِ حقّ انتخاب و تصميم با شما نيست، فقط پنجاه درصد از حقّ انتخاب با شما است؛ پنجاه درصد حقّ تصميم هم با ايران است.

آيا ايران قبول كرده است كه روابط خود را با شما بهبود بخشد يا قبول نكرده است؟

از شخصى پرسيدند: آيا شما شنا بلد هستى؟ گفت: پنجاه درصد آن را بلدم.

گفتند: چطور پنجاه درصد آن را بلد هستى؟

گفت: زير آب مى‌توانم بروم، اين پنجاه درصد شنا كردن است؛ اما نمى‌توانم خودم را از زير آب به بالا بكشم! خانم تاچر هم در سياست، مثلِ آن شخص است.

سياستمداران و صاحب‌نظران انگلستان گفته‌اند: اين كار ريگان و حمايتى كه تاچر از او كرد، نتيجه همه زحمت‌ها و فعاليت‌هاى تبليغاتىِ چند سال اخير ما را در هم ريخت.

از جمله اينكه همه ما و بخصوص تاچر سعىِ فراوانى كرديم تا جامعه اقتصادى اروپا، سوريه را محكوم كرد و به يك موضع انفعالى كشيد؛ اما با اين حرف‌هاى تاچر، معلوم شد كه همه تبليغات ما عليه سوريه هم دروغ و بى‌ربط بوده است.

وزارت دفاع آمريكا نمى‌داند كه بايد چه موضعى در برابر اين قضيه اتخاذ كند؛ آيا بگويد كه وزارت دفاع از اين قضيه اطلاع داشته است؟ يا اينكه بگويد:

وزارت دفاع اطلاعات ناقصى در باره اين قضيه داشته است؟ خلاصه اينكه وزارت دفاع آمريكا هم در گِل، گير كرده و نمى‌داند چه بگويد.

صدر اعظم آلمان گفته است كه ما احتمال نمى‌داديم كه ريگان اين همه سرِ ما كلاه بگذارد. شاه حسين گفته: اين يك ضربه مُهلِك و بسيار غم‌انگيز بود. روزنامه‌هاى مصر نوشته‌اند كه آمريكا هر چه مى‌گويد، دروغ مى‌گويد.

سناتورهاى آمريكايى گفته‌اند: سيا به درد هيچ كارى نمى‌خورد؛ زيرا در ماجراى ايران، كلاه سرش رفته است و موارد زيادى از اشتباهات سيا را شمرده‌اند، مانند پول‌هايى كه سيا به «مدنى» داده است، پول‌هايى كه سيا به منافقين داده است، پول‌هايى كه در بازار ارز سوئيس به فروش رفته و اخبار اشتباه و عوضى كه به او داده‌اند و او هم باور كرده است.

اركان حكومت استكبار جهانى به جانِ هم افتاده‌اند، خود را تبرئه مى‌كنند و يكديگر را متهم مى‌كنند و به يكديگر فحش مى‌دهند و از قرار معلوم، به اين زودى‌ها هم دست بردار نيستند. اين انفجار كه صداى آن، شرق و غرب و شمال و جنوب عالَم را فرا گرفته، آمريكا را شديداً لرزانده است. (تكبير نمازگزاران)

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 225
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست