responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 148

ارتش و سپاه، وضع چگونه بود.

در آن زمان، براى حلّ مشكلات ناشى از افراد نفوذى، افرادى مأمور شدند كه در ادارات و ساير مراكز، افراد نفوذى و افراد ناسالم مانند آنها را شناسايى و ادارات را از آنها پاكسازى كنند.

اين اقدام جديدى بود، تجربه‌اى هم در مورد آن وجود نداشت. بنا بر اين در اين ميان، كارهاى تندى هم انجام شد. حضرت امام دستور انحلال هسته‌هاى گزينش را صادر فرمودند و اين هسته‌ها منحل شد؛ ولى حضرت امام دستور فرمودند كه هسته‌هاى گزينش بدون درنگ سالم‌سازى و جايگزين شوند، اين كار هم صورت گرفت.

ممكن است گفته شود كه اين دو سه سالى كه از تشكيلِ مجدّدِ هسته‌هاى گزينش گذشته است، نشان مى‌دهد كه آنها هنوز كاملًا سالم نشده‌اند و برخى از اشكالات باقى است؛ بسيار خوب، با حفظِ هسته‌هاى گزينش، اشكالاتِ باقى مانده آنها را نيز بايد برطرف كرد و آنها را در خدمتِ انقلاب حفظ نمود.

هسته‌هاى گزينش مى‌گويند: در ميان عددى نزديك به صد و هشتاد هزار نفر دانشجو، تنها به حدود سه هزار نفر، جوابِ منفى داده‌ايم. سه هزار نفر در ميان صد و هشتاد هزار نفر، تقريباً حدود 5/ 1 درصد مى‌شود كه عددِ بسيار كمى است و ما اطمينان داريم كه در اين حد، واقعاً عناصر ناسالم وجود داشته‌اند.

البته طبيعى است كه اينها در برخى موارد، در تشخيص خود، اشتباه كرده‌اند. براى خودِ من نيز مواردى پيش آمده است كه از روى دلايل و مقدمه‌هايى احساس كرده‌ام كه فردى كه رد شده، اشكالى ندارد و به هسته‌هاى گزينش نامه نوشته‌ام كه: برادران عزيز! طبق تحقيقى كه ما كرديم و شهادتى كه نزد ما ادا گرديد، در قضاوت در مورد اين فرد، اشتباه شده است.

اما اين اشتباهاتِ جزئى، به هيچ وجه خدشه‌اى به اصلِ كار آنها وارد نمى‌كند.

بسيار طبيعى است كه در انجام كارى به اين وسعت، در بررسى پرونده صد و هشتاد هزار نفر، در مواردى اشتباهاتى صورت بگيرد.

اين درست نيست كه ما به خاطر ده تا يا صد تا اشتباه، بگوييم: اصلًا پذيرش و هسته‌هاى گزينش را نمى‌خواهيم.

گذشته از اين، مشروعيت تشكيل هسته‌هاى گزينش، ناشى از فرمان حضرت امام است؛ هر وقت ايشان فرمانِ تعطيل هسته‌هاى گزينش را صادر فرمودند، هسته‌هاى گزينش تعطيل خواهند شد. در غير اين صورت، هسته‌هاى گزينش بايد به كارشان ادامه دهند و نبايد آنها را تعطيل كرد.

هسته‌هاى گزينش، نهادى بدون خطا و معصوم نيستند؛ اما اصلاحاتِ فراوانى در آنها صورت گرفته است. ما نيز نبايد زحماتِ آنها را فراموش كنيم؛ بلكه بايد قدردان و سپاسگزار خدمات آنها باشيم.

سومين گروه از نيروهاى وفادار و خدمتگزار انقلاب، دادگاه‌ها و دادسراهاى انقلاب هستند. ما هيچ كدام از خدمات آنها را فراموش نكرده‌ايم. آنها تا كنون خدمات بسيار چشمگيرى به انقلاب كرده‌اند و خدمات آنها هنوز هم ادامه دارد. اما متأسفانه برخى اوقات، بعضى برخوردهاى دلسرد كننده با آنها صورت مى‌گيرد. اين برخوردهاى دلسرد كننده، بر اساس نقايص و معايب درست و واقعى هم نيستند.

توجه بفرماييد كه من نمى‌خواهم بگويم كه دادگاه‌هاى انقلاب هيچ خطا و اشتباهى مرتكب نمى‌شوند؛ بلكه تنها مى‌خواهم عملكرد آنها را آنچنان كه هست، بررسى كنم تا متناسب با عملكردشان، با آنها

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 148
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست