responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 260

و ما هم بابت وجوه شرعيه قبول داريم چيزى كه همراهى به اينها مى‌شود. اين يك مسأله است كه مهم است و لازم است كه مردم اقدام كنند. اين بيچاره‌ها از سربازخانه‌ها بيرون رفتند و الآن مكان ندارند، و بايد اين كار بشود.

لزوم حمايت مردم از اعتصاب كاركنان صنعت نفت‌

مطلبى ديگر راجع به كارمندهاى شركت نفت است. اينها هم از كار كنار رفتند، بسيارى‌شان هم استعفا كرده‌اند. و اينها محتاج به اعانت هستند؛ و مِنْ جمله مشكلشان قضيه خانه است كه دولت- دولت غاصب- خانه را، خانه‌هايى كه اينها دارند، يا از آنها گرفته يا تهديدشان كرده است به اينكه خانه‌هايتان را از شما مى‌گيريم، براى اينكه اينها نفت را بيرون نياوردند كه به اربابها بدهند. حالا اين طور تهديد كرده‌اند آنها را كه اگر نيايند سرِ كار، خانه‌هايشان را از آنها بگيرند. بنا بر اين آنها، هم احتياج به كمك مكانى دارند و هم براى اعاشه‌شان احتياج دارند؛ اين هم باز بايد مردم و متمكنين، و مردم بايد اين كار را انجام بدهند. به آنها منزل بدهند و از آنها پذيرايى بكنند و مخارج آنها را هم بدهند. و ما باز بابت وجوه شرعيه قبول داريم و مجاز هستند كه اين كار را بكنند. و كليه كارهايى كه براى دولتْ اعانتِ به دولت است، از باب اينكه اين دولتْ دولتِ غاصب است و ظالم است، براى مردم جايز نيست كه كمك كنند به اين دولت. مالياتها كمك است به دولت و جايز نيست كه به اينها بدهند؛ حتى الامكان بايد خوددارى كنند از دادن ماليات. از اعانت كردن و هر چيزى كه اعانت به اين دولت است بايد مردم از آن خوددارى بكنند.

رد تبليغات سوء در مورد اقليتهاى مذهبى‌

و ما چون تبليغات زياد شده است راجع به امور متفرقه و ما در صحبتهايمان جواب داده‌ايم، لكن باز آنها تبليغاتشان سر جاى خودش هست؛ و در روزنامه‌ها، چه روزنامه‌هاى اينها- بعضى روزنامه‌هايى كه در اينجاها هست- و چه تبليغات ديگرى در اطراف جاهاى ديگر و روزنامه‌هاى خودشان، آنهايى كه روزنامه‌هاى سازمانى هستند،

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 260
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست