responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 486

امور كشور، اعم از سياسى و فرهنگى و اقتصادى و نظامى خواب و خيالى بيش نيست؛ و هر كس در هر مقامى و به هر صورتى اجازه دخالت اجانب را در وطن عزيز ما، چه با صراحت و چه به وسيله طرحهايى كه لازمه‌اش ادامه تسلط اجنبى يا ايجاد تسلط تازه‌اى باشد بدهد، خائن به اسلام و كشور است، و احتراز از او لازم است؛ زيرا اگر دخالت اجانب- خصوصاً امريكا، شوروى، انگليس- وجود داشته باشد، هر رژيمى كه روى كار بيايد تنها آلتى خواهد بود براى عقب نگه داشتن ملت و ادامه بدبختيها و محروميتها از يك طرف، و چپاولگريها و قلدريها از طرف ديگر. عوض شدن مهره‌ها گرچه ممكن است موقتاً اوضاع را بهتر از حال حاضر كند، ولى تأثيرى در سرنوشت ما ندارد، زيرا تمام بدبختيها و گرفتاريهاى مسلمين از دخالت اجانب در مقدرات آنان است.

اينها اجمالى است از خواستهاى مقدماتى ما؛ و خواستهاى اصلى پس از طى اين مرحله عرضه مى‌شود و به خواست خداى تعالى و با ادامه نهضت ملى اسلامى با كمال قدرت اجرا خواهد شد.

دوستان من! از مشكلاتى كه در راه است هراسى به دل راه ندهيد كه ان شاء اللَّه دير يا زود، همه آنها حل و رفع مى‌شود و خداوند يار حق طلبان است.

و اما وظيفه ما و شما دانشجويان و دانش‌آموزان و طلاب علوم دينيه:

1- اگر از استادان و دبيران و سران قوم، انحرافى از مقاصد ملى و دينى كه سرنگونى رژيم پوسيده در رأس آن است ديديد، شديداً اعتراض كنيد و راه ملت را كه راه خداست به آنان پيشنهاد كنيد، و در صورتى كه نپذيرفتند، از آنان احتراز كرده و صريحاً مقاصد منحرف آنان را براى مردم مظلوم شرح دهيد؛ كه اينها خائن به دين و ملت و كشورند و مى‌خواهند شاه و اربابان او و چپاولگران بين المللى به غارتگرى خود ادامه دهند و ملت را به حال فقر و عقب‌ماندگى نگه دارند.

2- طلاب علوم دينى و دانشجويان با هم روابط دوستانه و فعالانه داشته باشند، و بر اساس به دست آمدن استقلال و آزادى و خلع يد غاصبان از حقوق ملت در تمام ابعادش، به ساير طبقات ملت بپيوندند.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 486
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست