responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 487

3- شما و ما و ساير قشرها مكلفيم به ارتش بفهمانيم كه بايد زنجير تسلط اجانب را با قدرت نظامى پاره كند و به ملت بپيوندند و كشور را از ننگ فرمانروايى مستشاران اجانب برهانند؛ زيرا صلاح دين و دنياى همگى در آن است و بدون سرنگونى رژيم شاه، نجات امكان ندارد. بايد ارتشيان را آگاه گردانيد كه شاه و عمال سرسپرده او، شما را در راه مقاصد شوم خود و ابرقدرتها و (غارتگرانِ ضعفا) به خدمت مى‌گيرد، كه حفظ منافع اجانب و همدستى با اسرائيل نمونه آن است. و كشته دادن و ننگ از آنِ شماست، و حفظ مقام و ادامه ستمگرى و غارتگرى از آنِ او و ستمگران است. هلاكت و برادركشى، نصيب درجه داران جوان و سربازان است، و استفاده و عياشى براى ديگران. بايد خود را از شرّ شاه نجات دهند و شاهد پيروزى را در آغوش كشند.

شما اى طبقه جوان ارتش، بپاخيزيد و كشور خود را از زبونى و ذلت نجات دهيد، و دست غارتگران را كوتاه كنيد، و شرف و عزت را براى خود به يادگار بگذاريد، و سعادت دو دنيا را بيمه كنيد. و وظيفه دانشجويان است كه در محيط دانشگاه هر چه بيشتر ارتش را براى يك قيام همگانى تشويق و ترغيب كنند، و آنان را برادر خود بنامند و با صداى بلند از آنان سؤال كنند: آيا جواب گل، گلوله است؟!

4- بسيار هوشمندانه به مسائل روز نظر كنيد و گول خدعه‌هاى دستگاه شاه را كه با طرحهاى مختلف مى‌خواهد ايجاد نفاق كند نخوريد؛ زيرا از قرارى كه شنيده مى‌شود، مى‌خواهند گروهى از دست نشاندگان و مأمورين شاه را وادار كنند و در دانشگاهها شعارهاى كمونيستى بدهند تا مردم را از خطرات آن بترسانند. «حزب توده» حزب كثيف مرتبط به دستگاه شاه است و تمام شعارها و نمايشها براى سست كردن نهضت اسلامى و نجات شاه از سقوط و برقرار داشتن دستگاه چپاول و پايدار ماندن چرخهاى سوء استفاده از مخازن ملت محروم است، شما دانشجويان عزيز موظفيد اين نقشه شيطانى را نقش بر آب كنيد.

5- شما دانشجويان موظف هستيد كه از قيام حق طلبانه و مردانه قشرهاى كارگر و كارمندان محروم و مسلمان ايران كه به اعتصاب كشيده شده است پشتيبانى كنيد. اينان‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 487
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست