responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 468

هستند، حكومت اسلامى از پشتيبانى آنان برخوردار شده و متكى به مردم مى‌گردد. در مرحله اول، هدف مستقل نمودن كشور و قطع ايادى و سلطه خارجى و داخلى متكى به خارج است، و نيز قطع هر نحو سلطه چه سياسى و نظامى و چه فرهنگى و اقتصادى است و بيرون راندن استعمار و استثمارگران- هر كه باشند- و اختصاص دادن مخازن و منابع كشور به مردم رنج كشيده و در فقر و بيمارى غوطه خورده كه قرنها خصوصاً قرن حاضر به واسطه كجرويهاى رژيمها با همه بدبختيها مواجه بوده‌اند و تمام مخازن و ثروت كشور را رژيمهاى فاسد از بين برده و به جيب خارجيها يا داخليهايى كه در خدمت آنان بوده‌اند ريخته‌اند. مرحله دوم، تصفيه كامل وزارتخانه‌ها و ادارات دولتى و مؤسسات دولتى و ملى از اشخاص خائن و استفاده جو و انگلهاست و سپردن كار به كاردانان وطنخواه امين؛ و نيز حذف زوايد شعبه‌ها و كرسيهايى كه كار مفيد براى كشور ندارند و فقط براى استفاده رسانيدن به اشخاص بى‌صلاحيت ايجاد شده و حذف هزينه‌هاى فوق العاده و حاتم‌بخشيها كه موجب تزلزل بودجه دولت شده است. و پس از آن، مراحل ديگرى است كه بتدريج اصلاح مى‌شود. و قبل از هر چيز براى رسيدن به اين مراحل و تشكيل حكومت اسلامى بايد اين سد بزرگ را كه سلسله پهلوى است از سر راه ملت برداريم و با وجود شاه و بستگانش به هيچ اصلاحى دسترسى ممكن نخواهد بود.

[آيا تصميم داريد مبارزه را تا به كجا ادامه دهيد؟]

- تا آنجا كه به هدفهاى اسلامى و انسانى برسيم. ملت احساس نابودى كرده است و اسلام و كشور اسلامى را در لب پرتگاه فنا مى‌بيند و از اعمال رژيم شاه كه اسلام و كشور را به سرعت رو به نيستى مى‌كشد به جان آمده است و روحانيون و سياسيون و روشنفكران، هميشه مردم را به مبارزه با فساد دعوت مى‌كنند و ملت به پشتيبانى از آن، از نهضت اسلامى خود دست نمى‌كشد تا دست اجانب را كوتاه و طمع مفتخواران را قطع كنند.

[چگونه است كه به دنبال فراخوان شما، مردم ايران چنان انبوه به كوچه‌ها مى‌ريزند؟]

- چون ملت، ما را خدمتگزار به اسلام و كشور مى‌داند و ما مسائلى را طرح مى‌كنيم كه سالهاست در نهاد ملت است و بدين جهت است كه ما بيان‌كننده خواسته‌هاى ملت‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 468
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست