responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 456

آينده‌اى دور يا نزديك فرد يا افرادى را آورده تا اقرار كنند كه در اين رابطه دست داشته‌اند! اين افراد يا مأمورند و يا از بهترين و متدين ترين افرادى هستند كه براى كشتن آنان هيچ وسيله‌اى را بهتر از اين نمى‌دانند.

شاه و دولت او كه قيام مسلحانه بر ضد ملت حق طلب و بر ضد قانون اساسى و بالاتر بر ضد احكام آزاديبخش اسلام نموده‌اند قهراً خائنند و اطاعت از آنان اطاعت از طاغوت است؛ به آنان مجال ندهيد و با اعتصاب و اعتراض دنيا را از اعمال وحشيانه آنان آگاه كنيد.

برادران مبارز لازم است با خبرنگاران هر چه بيشتر مصاحبه كنند، و با صراحت نقش شاه و دولت او را در ادامه اختناق و نقض قانون اساسى گوشزد كنند، و به دنيا بفهمانند كه شاه سابق سلطنت خود را به زور در قانون اساسى گنجانده است، و اين مواد مورد قبول هيچ ايرانى نيست؛ و از تبليغات باطلى كه در خارج بر ضد نهضت انسانى ملت مسلمان مى‌كنند، پرده بردارند و نگذارند نهضت را نزد اشخاص بيخبر از آن، معكوس كنند. مبارزان خارج از كشور دست به تبليغات وسيع خود زنند و در رابطه با اوضاع ايران هر چه بيشتر فعاليت خود را گسترش دهند.

من از ارتش محترم ايران سپاسگزارم كه در راهپيمايى عظيم تهران و ساير شهرستانها به روى مردم وطنخواه خويش، كه از ستمكارى پنجاه ساله دودمان پهلوى به جان آمده‌اند، آتش نگشودند و دست خود را به جنايت بزرگى كه كار هميشگى فرمانروايان است آلوده نكردند. من، در اين موقع حساس كه كشور و وطنمان در لب پرتگاه و بر سر دو راهى سقوط يا استقلال واقع شده است، دست خود را به سوى نيروهاى زمينى، هوايى و دريايى وفادار به اسلام و وطن دراز مى‌كنم و براى حفظ استقلال و بيرون آمدن از يوغ اسارت و ذلت، از آنان استمداد مى‌كنم.

اى سربازان غيور كه براى وطن و كشور خود فداكارى مى‌كنيد! بپاخيزيد! ذلت و اسارت بس است! پيوند خود را با ملت عزيز استوارتر كنيد و فرزندان و برادران برومند خود را براى هواى نفس يك خاندان چپاولگر به خاك و خون نكشيد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 456
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست