responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 455

است. ملت ما بر سر دو راهى است: پيروزى و توفيق دست يافتن به بيرون كردن شاه، و يا تا آخر در زير چكمه دژخيمان خُرد شدن؛ با عزت و سرافرازى در مقابل خالق و خلق، و يا خداى نخواسته ذلت و زبونى هميشگى. و هر گز ملت مسلمان ايران تن به ذلت نخواهد داد.

ملت عظيم الشأن ايران! نهضت خود را ادامه داده و هر گز سستى به خود راه ندهيد، كه نمى‌دهيد. مطمئن باشيد- به اميد خدا- پيروزى و سرافرازى نزديك است. پس از ماه رمضان گمان نشود كه تكليف الهى فرقى كرده است؛ تظاهرات كوبنده براى رسيدن به هدف اسلامى، عبادتى است كه روزها و يا ماهها را در آن اثرى نيست؛ چرا كه هدف نجات ملت است، اجراى عدالت اسلامى و برقرارى حكومت الهى بر پايه محكم عدل است. بايد در هر فرصت و براى هر حادثه، اجتماعات خود را هر چه بيشتر در مساجد و محافل و فضاهاى باز عمومى بر پا نماييد و از قرآن كريم و عدالت اسلامى دفاع كنيد. و هر نغمه‌اى كه مخالف آن است- از هر حلقومى بيرون آيد- شيطانى و به نفع ستمكاران حاكم و به ضرر اسلام و ميهن است. و به حرفهاى فريبنده شاه و دولت و طرفداران اندك آنان گوش ندهيد؛ كه جز براى به دست آوردن فرصت شيطانى چيزى نيست.

اينان كه براى فريب ملت از آزادى دم مى‌زنند، زندانهايشان از روحانى و دانشگاهى و بازارى و سياسى و كارگر و دهقان لبريز است، و بزرگان روحانى و سياسى به جرم حقگويى و آزاديخواهى در تبعيدگاهها به سر مى‌برند. اين چه آزادى است كه سانسور مطبوعات هنوز به حال خود باقى است و از نشر مسائل اساسى و حياتى ملت شديداً جلوگيرى به عمل مى‌آيد، و حكومت شبه نظامى در سراسر ايران برپاست؟! مردم ايران هر گز زير بار شهربانى شاه نمى‌روند و به اعتراضات قانونى خود ادامه خواهند داد. ملت ايران ديگر از اين شعبده بازيها گول نخواهند خورد.

سينماى آبادان- بر حسب قراين و به تصديق مردم داغديده آبادان- به دست شاه جنايتكار و دولت به آتش كشيده شد و نزديك به چهار صد نفر را سوزاند تا «وحشت بزرگِ» موعودْ وسيله تبليغى بر ضد نهضت مقدس ما شود؛ و ديديد كه نشد. و در

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 455
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست