responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 415

نمى‌كند. ما همه مكلفيم كه بر ضد اين قيام كنيم. قيام قلمى، قيام قولى، هر وقت هم شد قيام به سلاح. هر وقتْ وقت پيدا كرديم، اول كسى كه سلاح را به دوشش بگيرد خود منم اگر توانستيم، هر وقت هم نتوانستيم، حرف مى‌زنيم، صحبت مى‌كنيم.

.

نقشه براى نابودى كشاورزى‌

بعد از اينكه همه حيثيات، همه مراتع ما را از بين بردند، قريب چهل هزار- نوشته است قريب چهل هزار- قنات خشك شده است در ايران براى اينكه اين سدها را كه بستند يا چه كردند، اين قناتها خشك شده است؛ و قهراً وقتى قناتها خشك شد زراعت نمى‌شود؛ وقتى زراعت نشد مردمش كوچ مى‌كنند و مى‌آيند به فقر و فلاكت در تهران يا در يك شهر ديگرى. و تعمد در اين كار هست كه مردم را جمع كنند در شهرها كه مبادا در دهات مخالفت شروع بشود و دهاتْ مشكل است مهارش. آنهايى كه يك نحوه شمّ سياسى دارند، مى‌گويند مسأله اين است كه مى‌خواهند كوچ بدهند دهاتيها را، كوهستانيها را، بختياريها را كه در كوهستان هستند- عرض مى‌كنم كه- بلوچها كه در صحراها و كوهستانها هستند، اينها را مى‌خواهند كوچ بدهند به شهرها تا بتوانند كنترل كنند اينها را؛ يعنى هر وقت اينها بخواهد صدايشان در آيد، با توپ و تانك بتوانند اينها را كنترل كنند. اما اگر چنانچه در جاهاى مرتفعات باشند، آنجا نمى‌شود كنترل كرد. يكوقت مى‌بينى تمام قشرها بر خلافْ قيام مى‌كنند، و آن وقت سرايت مى‌كند به همه جا. حالا يا اين است نكته‌اش، يا نكته «استفاده» است كه همه را به دست چپاولگرهاى غرب و شرق بدهند، هر چه هست.

نمونه‌هاى بى‌نظيرى از جنايت و غارت كشور

الآن وضع ايران يك وضعى است كه نظير نداشته است؛ يعنى اگر از حيث جنايات و آدمكشى و اينها نظير داشته، از حيث اينكه اين جور منافع ايران را به باد داده، شما نمى‌توانيد نظير برايش پيدا كنيد. در اعصار سابق برسيد، تا هر جا مى‌خواهيد جلو برويد، يك همچو موردى كه تمام مراتع خوب ايران را به غير داده باشند و به شركتهاى خارجى داده باشند [نمى‌بينيد]. تمام شيلات ما را، شيلات ايران را، هم طرف جنوبش را، هم‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 415
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست