responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 399

موافق با اسلام باشد پيش برود، مردم مواظب‌اند و مطلع‌اند و شناسايى مى‌كنند و سكوت نمى‌كنند. بنا بر اين، توصيه من به آقايان به طور جِد اين است كه بايد شما كه مى‌بينيد كه دولت نتوانسته به آن طورى كه دلخواه است عمل بكند، بايد از اين به بعد تعقيب كنيد، تأييد كنيد، همراهى كنيد، كمك كنيد تا كشور شما رو به سلامت برود، و احتراز كنيد از يك چيزى كه بر خلاف رضاى خداست و بر خلاف رضاى ملت است. از آن طرف هم به آقايانى كه در آن طرف واقع شده‌اند، عرض مى‌كنم كه شما براى اينكه تشخيص مصلحت داديد اين كار را كرديد، حالا از اين به بعد اگر چنانچه، از دولت يك چيزى بر خلاف ديديد، براى اينكه بگوييد ما مصلحت ديديم و براى مصلحتمان اين كار را كرديم و اثبات كنيد حرف خودتان را بخواهيد تأييد كنيد از دولت در موارد بيجا، آن هم بر خلاف شرع است. همان طورى كه هميشه بنا بر اين است و هميشه سفارش شده است، مجلس يك مجلس مشورتى اسلامى است، نه يك مجلسى است كه در جاهاى ديگر متعارف است و مربوط به اين مسائل اسلامى نيست و كارى به مذهب ندارد.

مجلس اسلامى است، بايد نظرها، نظرهاى خيرخواهانه اسلامى باشد، هم درباره دولت، هم درباره وزرا. وزرايى كه شما انتخاب مى‌كنيد، بايد همان طورى كه گفته شده است شرايطى داشته باشند كه كاردان باشند و يك طور نباشد كه يك وزيرى باشد كه بعد نتواند كار بكند؛ فعال باشد. و كمك كنيد كه يك همچو وزرايى [انتخاب‌] بشود و زودتر كار هم انجام بگيرد.

برخوردهاى اسلامى سالم نمايندگان مجلس‌

خوب، ما الآن در مشكلات هستيم، نبايد دولت يك مدت طولانى تعطيل باشد، بايد به طورى كه صلاح است زود او به حسب تكليفش [معرفى بشود] و آقاى رئيس جمهور هم به حسب تكليفشان آن قدرى كه تشخيص مى‌دهند، تأييد بكنند، و بعد هم آمد مجلس، زود مسأله را تمام كنيد؛ نگذاريد طولانى بشود و ضرر است براى اسلام، ضرر است براى كشور، امروز كشور مثل روزهاى آرام نيست كه اگر چهل روز هم، پنجاه روز

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 399
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست