responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 398

حالايى كه در مقابل اين امر واقع شده است، اينكه عقيده‌اش اين است كه به طور شايسته عمل نشده است و از اين بهتر مى‌شد عمل بشود، هدايت كند، كمك كند كه به طور شايسته عمل بشود كه در دوره آتيه همه رأى بدهند، نه اينكه كارشكنى كند، و خداى نخواسته در يك همچو موضع حساسى كه ما واقع هستيم دولت را به شكست برساند، و اين از امورى است كه بر خلاف اسلام است، بر خلاف مصالح كشور است و بر خلاف مصالح خودتان است. اگر شما اعتقاد به اسلام داريد و عقيده داريد- چنانچه داريد- و اعتقاد داريد كه بايد كشور با قدرت پيش برود و در اين موضع در جنگ پيروز بشود، راه براى ابرقدرت‌ها بسته بشود و كشور ما قوى بشود، بايد كوشش كنيد در تأييد، نه كوشش كنيد در انتقاد. انتقاد سالم بايد بكنيد، اين هم در پيشرفت مسائل مؤثر است.

انتقاد سالم و راهنمايى دولت در همه كارهايى كه مى‌خواهد انجام بدهد، اينها از امورى است كه لازم است. اما اينكه خداى نخواسته، يك وقت براى اينكه اثبات كنيد مطلب خودتان را راجع به دولت، بخواهيد كارشكنى بكنيد، دولت را به شكست وادار كنيد، ملت را تضعيف كنيد، دولت را تضعيف كنيد، اسلام را به شكست برسانيد، اين يك مطلبى است كه الزاماً بايد جلوش گرفته بشود و من اميدوارم اين جور نباشد.

اظهار نظرهاى خيرخواهانه مجلس درباره دولت‌

مجلس امروز مثل مجلس‌هاى سابق نيست كه در يك محل دربسته و سربسته‌اى بين خودشان صحبت بشود، و بعد هر كدامش را خواستند منتشر كنند و هر كدام را نخواستند نكنند. مجلس امروز مستقيماً منتشر مى‌شود مسائلش، و حتى آن اشخاصى كه در مزرعه‌ها مشغول زراعت هستند، راديو دارند و مسائل را مى‌توانند بگيرند. ملت ما هم امروز مثل سابقش نيست كه بى‌تفاوت باشد در امور. ملت ما هم مواظب است و مراقب است و همه امور را مشاهده مى‌كند. بايد آقايان بدانند كه اگر چنانچه يك وقت خداى نخواسته وسوسه‌اى پيش بيايد، يا كسى باشد كه بخواهد وسوسه‌اى پيش بياورد در خارج و داخل، تضعيف كند دولت را و نگذارد كه مسائل پيش برود و همه چيزهايى كه بايد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 398
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست