responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 283

احياناً كه مقابل بايستد، آنها يا همان ايادى خود آنها در مجلس مى‌كوبيدند آنها را، و يا اگر نمى‌شد آنها را از بين مى‌بردند. مأيوس مى‌كردند مردم را از اينكه بتوانند خودشان يك كارى انجام بدهند، طبيب بتواند آپانديس را معالجه كند. اين دردآور بود هر وقت من فكرش را مى‌كنم متأثر مى‌شوم از اينكه در زمان محمد رضا براى يك آپانديس از خارج طبيب آوردند، و اين سركوبى اطبا محترم ما بود. كارشناس از خارج مى‌آوردند، ارتش حتماً بايد كارشناس‌اش از امريكا بيايد. يا اگر آن وقت بود از جاى ديگر بيايد.

براى ما كارشناس مى‌آوردند. براى كارخانه‌هاى ما كارشناس مى‌آمد. مى‌آمد كه نگذارد خود شما بفهميد. كارشناس ارتشى مى‌آمد كه نگذارد ارتش چيز بفهمند. نه اين كه مى‌آمد به آنها تعليم كند، مى‌آمد كه جلوى تعلم را بگيرد.

مردم، تعيين‌كننده سرنوشت انتخابات‌

امروز كه كشور دست خود شما افتاده است و ديگر يك آقا بالا سر نداريد كه بيايد بگويد اين كار را بكن، آن كار را بكن. از خارج ما هيچ كس را الحمد للَّه نداريم ديگر. هيچ قدرتى الآن در ايران نمى‌تواند يك كارى را تحميل كند به ما. امروز بايد خود شما بنشينيد كارتان را انجام بدهيد. انتخابات مثل سابق نباشد كه از مركز دستور داده مى‌شد كه اين بايد وكيل بشود، ديگر كسى هم حقّ ندارد حرفى بزند. انتخابات دست مردم است، رئيس جمهور و نخست وزير با آن رعيتى كه در كشاورزى كار مى‌كند و آن بازارى‌اى كه در بازار كار مى‌كند، راجع به انتخابات يك جور هستند، على السواء هستند. يعنى رئيس جمهور يك رأى دارد، نخست وزير هم يك رأى دارد و آن كشاورزى كه در دوردست افتاده ترين اين كشور است، آن هم يك رأى دارد. رأيشان فرقى با هم ندارد و همه هم مسئول هستند. در تشخيص خوب و بد، اتكال به قول غير نكنيد مگر اشخاصى باشند كه مورد اعتماد خودتان باشد صد در صد. اين را به مردم دارم مى‌گويم و به شما آقايانى كه در آتيه متصدى اجراى انتخابات هستيد توجه مى‌دهم كه اگر يك انحرافى در يكى از شما پيدا بشود، و اين بعد موجب اين بشود كه در اين جمهورى يك لطمه‌اى وارد باشد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 283
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست