responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 235

شما پزشكان در خارج نگاه كنيد و ببينيد كه اينجا از حيث پزشك كمبود هست. همه جا ما كمبود داريم از حيث پزشك متخصص، و شماها متخصص باشيد و از اين آب و خاك هم باشيد و از اين آب و خاك هم پدران شما ارتزاق كردند و خود شما و حالا بى‌تفاوت باشيد و در خارج بنشينيد و نگاه كنيد تا مريض‌هاى اينجا و آنهايى كه در جبهه‌ها معلول شدند، در جبهه‌ها آسيب ديدند، در رنج باشند و شما وجدانتان آرام باشد؟ گمان ندارم كه اگر يك ساعت فكر كنيد وجدان شما حاضر بشود كه آنجا باشيد، و لو با رفاه زياد. مردم در اينجا بحمد اللَّه، بهدارى در اينجا مشغول خدمت هست و راجع به جبهه‌ها از قرارى كه گفته مى‌شود بسيار خدمت كرده‌اند و مورد تقدير هستند.

مسئوليت زياد در عين ارزنده بودن خدمت‌

و همين طور اميدوارم كه وضع بيمارستان‌ها هم بهتر از حالا بشود و توجه زياد به بيمارستان‌ها بشود. اين طور نباشد كه يك بيمارى در يك بيمارستان وارد بشود و او را نپذيرند. اينها از امورى است كه با وجدان انسان مخالف است، با انصاف مخالف است، با رضاى خدا مخالف است، بايد خيلى توجه به اين مسائل بكنند. يك مريضى كه مى‌آيد در يك بيمارستانى، اين احتياج دارد كه مى‌آيد در اين بيمارستان، اگر از همان دم در يك وقت خداى نخواسته، گفته بشود كه اينجا نمى‌شود، از اينجا برود جاى ديگر، آنجا هم بگويند اينجا نمى‌شود، و خداى نخواسته در همين رفت و آمدها تلف بشود، به عهده آن اشخاصى است كه اين كارها را مى‌كنند. خيلى بايد شما مواظب باشيد. در عين حالى كه خيلى خدمت شما ارزنده است، خيلى خدمت شما پيش خدا ارزش دارد، در عين حال مسئوليت هم زياد داريد. بايد شما اين مسئوليت را با كمال دقت، توجه به آن بكنيد.

و اميدوارم كه موفق بشويد كه بتوانيد خدمت بكنيد به اين مظلومين و خصوصاً اينهايى كه از جبهه‌ها مى‌آيند و سلامت خودشان را براى شماها از دست داده‌اند، و مى‌بينيد كه اين ابرقدرت‌ها با مسلمين دارند چه مى‌كنند. ما بايد خودمان به فكر خودمان باشيم، در هر چيز بايد خودمان به فكر خودمان باشيم و مى‌توانيم. در امور بهداشتى و بهزيستى و اينها

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 235
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست