responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 146

لبنانى ما در چنگال اسرائيل و دولت خونريز لبنان و از آن بدتر امريكاى تجاوزگر گرفتارند و هر روز گروهى از آنان شهيد يا آواره مى‌شوند؛ و اكثر دولتهاى منطقه سرگرم سازش با اسرائيل يا تأييد دولت لبنان هستند؛ و يا سرگرم نقشه براى تأييد جنايات صدام و كمك نظامى يا مالى به او براى ادامه جنايات به دو ملت عراق و ايران مى‌باشند.

و آنها گمان مى‌كنند كه صدام را با اين كمكها مى‌شود نجات داد؛ و اگر نجات پيدا كرد. دست آنان را به گرمى مى‌فشارد. غافل از آنكه با آن خوى سلطه‌جويى و بلندپروازى و سبعيتى كه در او هست فرصت نفس كشيدن به آنان را نخواهد داد، و با بهانه‌هاى واهى به كشورهاى آنان تجاوز خواهد كرد. امريكا و شوروى براى تضعيف اسلام و دولتهاى اسلامى مشغول فعاليت، از قبيل تفرقه افكنيها و ايجاد تشنجات داخلى به دست عمال مزدور يا فريب خورده و بر افروختن جنگ بين كشورها و ديگر شيوه‌هاى استعمارى، هستند. و اين دولتهاى كشورهاى اسلامى و مستضعف جهان هستند كه بايد چشم و گوش خود را باز كرده و اين توطئه‌ها را خنثى كنند.

ملت ايران و قواى مسلح شجاع و فداكار براى افراشتن پرچم توحيد و تحكيم پايه‌هاى جمهورى اسلامى، سال سوم دفاع از هجوم عفلقيان بى‌فرهنگ را پشت سر مى‌گذارند؛ و با سپاس بى‌پايان از خداوند متعال و مددهاى غيبى و آشكار او، از كشور بقية اللَّه، أرواحنا لمقدمه الفداء، در تمام ميدانها به بهترين وجه دفاع نموده و پيروز شدند؛ و در ميدان جنگ تحميلى، متجاوز جسور را كه با كمال جهالت از وعده‌ها و نويدهاى امريكا اغفال و خود را در اين دام مهلكه انداخت. آن چنان ادب كرد كه اينك به هر دولتى پناه برده و به هر درى مى‌زند كه خود را از اين دام خود ساخته نجات دهد؛ ولى بحمد اللَّه موفق نخواهد شد. اكنون كه از جمهورى اسلامى سيلى خورده و اميدى برايش نمانده است، به دولت فرانسه نيز متشبث شده است تا با كمك سلاحهاى مخرب به منابع اقتصادى ايران ضربه بزند و برگى بر جنايات خود بيفزايد. اين جانب به همه كشورهاى منطقه و كشورهايى كه به نحوى از نفت استفاده مى‌كنند هشدار مى‌دهم كه دولت ايران با تمام قدرت در مقابل اين جنايت ايستادگى مى‌نمايد؛ و مصمم است تا در صورت وقوع‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 146
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست