responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 145

آنها به كار مى‌برند. و ما از اين شيوه خوشحاليم. و اكنون نيز سربازان فداكار اسلام با سلاحها و خودروها و تانكهاى دشمن بر او مى‌تازند.

و اما ادامه جنگ، همه مى‌دانند كه ابتكار آن در دست جوانان ماست؛ و تا سقوط حزب بعث عفلقى عراق، دفاع از اسلام و از دو كشور اسلامى عراق و ايران ادامه دارد. و پس از آنكه مقدرات كشور به دست ملت رنجديده عراق افتاد، جنگ خاتمه يافته است.

آنچه كه موجب تأسف بسيار است آن است كه ابرقدرتها، بويژه امريكا، با فريب صدام، با هجوم به كشور ما، دولت مقتدر ايران را سرگرم دفاع از كشور خود نمود، تا مجال به اسرائيل غاصب تبهكار دهد تا به نقشه شوم خود كه تشكيل اسرائيل بزرگ از نيل تا فرات است، اقدام نمايد.

اسحاق شامير [1] مهره تازه امريكا، به مجرد نامزدى نخست‌وزيرى به جاى بگين‌ [2]، مهره ديگر، قبل از هر چيز نقشه اسرائيل را فاش نمود. او گفت سازمان آزاديبخش فلسطين بايد محو شود. وى تصريح كرد كه به عنوان طرفدار يك اسرائيل بزرگ باقى خواهد ماند. اكنون جاى تأسف نيست كه سران كشورهاى عرب در مقابل اين مصيبت يا ساكت نشسته‌اند و راه را براى اين نقشه شوم باز گذاشته‌اند، و يا براى خوشامد امريكا و يا جاه و مقام آنى خويش حامى اسرائيل شده‌اند؟ اين جانب، براى اداى وظيفه اسلامى، در هر فرصت فرياد دل محرومان و مظلومان منطقه را به جهانيان، از آن جمله دولت‌هاى كشورهاى اسلامى، رسانده‌ام. و پس از اين نيز، اگر فرصتى رخ دهد، ان شاء اللَّه خواهم رساند. شايد در حكومت‌هاى اين كشورها، كه بعضى سرگرم عياشى و بعضى نزاع و جدال با برادران خويش و بعضى از ترس امريكا خود را باخته‌اند، اثر كند و اين خواب غفلت به يك بيدارى اسلامى- انسانى تبديل گردد، و به اين وضع فلاكت‌بار خويش خاتمه دهند، و همانند ايران قهرمان دست رد به سينه تمام ابرقدرتها زنند. اكنون برادران مسلمان‌


[1] اسحاق شامير، كه به تازگى نخست‌وزيرى رژيم اشغالگر قدس را عهده‌دار شده بود. او پيش از احراز اين سمت، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستى بود

[2] مناخيم بگين كه جاى خود را به اسحاق شامير داد و از آن پس به سمت وزير خارجه رژيم صهيونيستى منصوب شد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 145
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست