responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 147

چنين جنايتى، با تمام قدرت تنگه هرمز را مسدود كند و اجازه ندهد حتى يك قطره نفت از آنجا صادر شود. مسئول پيامدهاى اين حادثه بزرگ دولت فرانسه است.

سقوط صدام تا حدى است كه حتى با منافقين فرارى، كه خود از او مفلوكتر و شكست‌خورده‌تر هستند، دست اخوت مى‌دهد. و منافقين نيز كه براى ترميم ننگ و بى‌آبرويى خود به هر حشيشى متشبث مى‌شوند و تنها براى اينكه راديو بغداد اسمى از اين مدعيان نجات خلق بَرَد با كمال وقاحت با صدام جانى، كه با خمپاره‌ها و موشكها هزاران زن و مرد و كودك و بزرگ و كوچك اين مرز و بوم را شهيد كرده است و هر روز شهرهاى اين خلق بيگناه را با توپهاى دوربرد بر سرشان خراب مى‌كند. دست اخوت و برادرى مى‌دهند، و رسماً براى آنان جاسوسى مى‌كنند. و با آنكه سران منافقين در دامن امريكا و فرانسه مشغول عياشى و خوشگذرانى هستند، مع الأسف عده‌اى نوجوان را با حيله و تزوير گول زده و قدرت تفكر را از آنان سلب نموده‌اند. اميدوارم نوجوانان فريب خورده با ديدن اين جنايات و روشن شدن همدستى آنان با صدام، ديگر كوركورانه از آنان تبعيت نكنند.

اكنون كه «هفته جنگ» است و هفته جنگ امسال با سال گذشته فرقهاى بسيارى دارد، اين جانب به ملت ايران براى داشتن چنين جوانان برومند و متعهد و فداكارى كه نظير آنان را در جهان سراغ ندارم و تاريخ هم نشان نداده است تبريك و تهنيت عرض مى‌كنم؛ و به اسلام بزرگ براى داشتن اين جانبازان در راه حق، كه براى اسلام و ميهن اسلامى خود از همه چيز خويش مى‌گذرند، تبريك تقديم مى‌كنم؛ كه اينان نه تنها ايران را در جهان و نسل‌هاى آينده آبرو دادند. كه اسلام بزرگ، كه با تعليمات و الهامات خود چنين تحول بزرگى را به وجود آورده است، سرافراز نمودند. امروز همه از تصوير اين صحنه‌هاى معنوى- انسانى عاجزند.

و اين جانب كه به نويسندگان و گويندگان و تحليلگران و هنرمندان و نقاشان و همه و همه پيشنهاد مى‌كنم تا هميشه و بخصوص در اين هفته آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و تقديم اين سلحشوران عظمت‌آفرين و ملت ايران و اسلام بزرگ‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 147
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست