responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 205

با همه با مهربانى و اخلاق اسلامى مواجه شويد.

3- شهربانى و ژاندارمرى كشور بايد نظم را رعايت نمايند. از قرار اطلاع كم كارى عجيبى در كلانتريها ديده مى‌شود. اينان كه از گذشته تجربيات خوبى ندارند براى هر چه بيشتر همگامى با مردم و نظم در سراسر ايران كوشش نمايند و مردم را از خودشان بدانند.

اميد است در آينده تجديد سازمان اساسى براى ژاندارمرى و شهربانى در نظر گرفته شود. قواى انتظاميه خود را از اسلام و مسلمين بدانند. انفجارات جنوب مرا شديداً متأثر كرده است كه چرا سپاه و شهربانى و ژاندارمرى، عده‌اى خدانشناس- وابسته به رژيم فاسد خارجى متكى به امريكا- را دقيقاً شناسايى نمى‌نمايند و به مجازات نمى‌رسانند.

اينان مفسدين فى الارض هستند، چه آنان كه مستقيماً در اين گونه اعمال شركت مى‌نمايند و چه آنان كه اين گونه جريانات را هدايت مى‌كنند، و حكم «مفسد فى الارض» روشن است. دادگاههاى انقلاب هر چه بيشتر قاطعيت به خرج دهند تا ريشه آنان را بركَنند.

4- دادگاههاى انقلاب در سراسر ايران بايد نمونه كامل اجراى حدود اللَّه باشند. بايد سعى كنند كه قدمى از احكام خداى تعالى منحرف نشوند و احتياط كامل را رعايت نمايند. بايد با صبر انقلابى به قضاوت بنشينند. دادگاهها حق ندارند نيروى مسلح از خود داشته باشند. بايد بر طبق قانون اساسى عمل نمايند و بتدريج دستگاه قضايى اسلامى مسئوليتهاى اين دادگاهها را بر عهده گيرند. قضات بايد با تمام جديت جلوى تخلفات را بگيرند، و اگر خداى ناكرده كسى از دستورات الهى سرپيچى كرد، بلافاصله به ملت معرفى شده و به مجازات برسد.

5- دولت موظف است اسباب كار و توليد را براى كارگران و دهقانان و زحمتكشان فراهم آورد، ولى اينان نيز بدانند كه اعتصاب و كم كارى نه تنها موجب تقويت ابرقدرتها مى‌شود، بلكه سبب مى‌شود اميد مستضعفان كشورهاى اسلامى و غير اسلامى‌اى كه بپاخاسته‌اند به يأس مبدل شود. مردم هر شهر به محض اطلاع از اعتصاب هر كارخانه، خود را به آنجا برسانند و ببينند آنان چه مى‌گويند. بايد ضد انقلاب را شناسايى و به مردم معرفى نمايند. مردم شريف ايران ديگر نمى‌توانند حقوق بى‌جهت به عده‌اى از خدا

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 205
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست