responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 204

احساس وظيفه الهى و شرعى مطالبى را گوشزد مى‌كنم و جناب آقاى رئيس جمهور و شوراى انقلاب و دولت و قواى انتظامى را اكيداً عهده‌دار اجراى آن مى‌نمايم، و از عموم ملت مى‌خواهم كه با تمام قوا و تعهدى كه به اسلام عزيز دارند در سرتاسر كشور از پشتيبانى جدى آنان خوددارى نكنند. من توطئه‌هاى شياطين ضد انقلاب را براى بازكردن دست شرق و غرب در حال گسترش مى‌بينم؛ و براى دولت و ملت ما وظيفه الهى- انسانى، ملى است كه با تمام توان از آن جلوگيرى نمايند. اينك مسائلى را متذكر مى‌شوم:

1- امسال سالى است كه بايد امنيت به ايران بازگردد و مردم شريف در كمال آسايش، زندگى نمايند. بار ديگر پشتيبانى كامل خودم را از ارتش نجيب ايران اعلام مى‌دارم. ولى ارتش جمهورى اسلامى بايد ضوابط و مقررات را كاملًا مراعات نمايد. جناب آقاى رئيس جمهور كه به نمايندگى از طرف اين جانب به فرماندهى كل قوا منصوب شده‌اند موظف هستند كه هر كس با هر درجه و مقامى كه خواست در ارتش اخلال كند و يا اعتصاب راه بيندازد و يا كم كارى كند و يا نظم و مقررات ارتش را ناديده گيرد و يا از قوانين ارتش سرپيچى كند شديداً مؤاخذه نمايند؛ و در صورت اثبات جرم، بلافاصله از ارتش اخراج نمايند و تحت تعقيب قانونى قرار دهند. من ديگر بى‌نظمى در ارتش را به هيچ وجه تحمل نمى‌كنم و هر كس كه در كار ارتش اخلال نمايد بلافاصله به عنوان ضد انقلاب به ملت معرفى مى‌شود تا ملت عزيز حسابش را با باقيمانده ارتش شاه جنايتكار روشن گرداند.

برادران عزيز ارتشى‌ام! اى كسانى كه به شاه پليد و ايادى چپاولگرش پشت نموديد و به ملت پيوستيد، امروز روز خدمت به ملت و ايران عزيز است. سعى كنيد با تلاش پيگير خويش، اين مرز و بوم را از دست دشمنان اسلام و ايران نجات دهيد.

2- بار ديگر پشتيبانى خود را از سپاه پاسداران اعلام مى‌نمايم و به آنان و فرماندهان آنان گوشزد مى‌نمايم كه كوچكترين تخلف موجب تعقيب است و اگر خداى ناكرده كارى كنيد كه موجب اخلال در نظم سپاه شود، بلافاصله اخراج مى‌گرديد و تمام آنچه را كه درباره ارتش گفتم درباره آنان به اجرا در مى‌آيد. فرزندان انقلابى‌ام! مواظب باشيد كه‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 204
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست