responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 206

بيخبر بدهند.

زحمتكشان عزيز! بدانيد آنانى كه هر روز در گوشه‌اى بلوا بپا مى‌كنند و اصولًا با منطق اسلحه به ميدان مى‌آيند، دشمنان سرسخت شما هستند و مى‌خواهند شما را از مسير انقلاب منحرف نمايند. آنان ديكتاتورانى هستند كه اگر روزى روى كار آيند به هيچ كس حق نفس كشيدن نمى‌دهند. با آنان در تمام زمينه‌ها مبارزه كنيد و آنان را به عنوان دشمنان شماره يك خود به مردم معرفى نماييد و از بستگى آنان و وابستگى آنان به شرق متجاوز و يا غرب استثمارگر پرده برداريد. دولت موظف است اشخاصى كه در اين گونه اعمال دست دارند شديداً مجازات كند.

6- من نمى‌دانم دولت چرا طرحهاى متوقف‌شده خود را، كه به سود ملت مى‌باشد، به كار نمى‌اندازد. بايد دولت هر چه سريعتر طرحهاى به سود ملت را كه متوقف شده و آنها كه جديد است به اجرا گذارد تا وضع اقتصادى كشورمان سر و سامان يابد.

7- در ادارات دولتى بايد همه از دولت برگزيده تبعيت كنند در غير اين صورت شدت عمل لازم است. بايد بى‌درنگ هر كس در هر اداره‌اى كه خواست اخلال كند او را اخراج و به ملت معرفى نمايند. من تعجب مى‌كنم كه چرا اولياى امور از نيروى مردم غفلت مى‌كنند؟ مردم خود حساب ضد انقلاب را مى‌رسند و او را رسوا مى‌كنند.

8- مصادره اموال متجاوزين از طرف افراد غير مسئول و يا محاكم غير صالحه شديداً محكوم است. تمام مصادرات بايد از روى موازين شرعيه با حكم دادستان و يا قضات دادگاهها باشد و هيچ كس حق دخالت در اين گونه امور را ندارد. متخلفين بايد شديداً مؤاخذه شوند.

9- زمينها بايد روى موازين شرعيه توزيع گردد و بعد از اثبات اين موضوع، محاكم صالحه حق اخذ دارند. هيچ كسى حق تجاوز به زمين و يا مسكن و يا باغ كسى را ندارد و اصولًا اشخاص غير مسئول حق دخالت در اين گونه امور را ندارند، ولى اطلاعات خود را درباره زمين و مسكن و باغ طاغوتيانى كه به ناحق اموال مردم را غصب نموده‌اند به مسئولين امور برسانند، و اگر كسى بر خلاف موازين اسلامى و قانونى اقدامى بنمايد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 206
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست