responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 203

ابرقدرتها يكسره كنيم و به آنها نشان دهيم كه با تمام گرفتاريهاى مشقت‌بارى كه داريم، با جهان، برخوردى مكتبى مى‌نماييم.

جوانان عزيزم كه چشم اميد من به شماست، با يك دست قرآن را و با دست ديگر، سلاح را برگيريد و چنان از حيثيت و شرافت خود دفاع كنيد كه قدرت تفكر توطئه عليه خود را از آنان سلب نماييد. چنان با دوستانتان رحيم باشيد كه از ايثار هر چه داريد نسبت به آنان كوتاهى ننماييد. آگاه باشيد كه جهان امروز دنياى مستضعفين است و دير يا زود پيروزى از آنان است و آنان وارثين زمين و حكومت كنندگان خدايند.

من بار ديگر پشتيبانى خودم را از تمام نهضتها و جبهه‌ها و گروههايى كه براى رهايى از چنگال ابرقدرتهاى چپ و راست مى‌جنگند اعلام مى‌كنم. من پشتيبانى خود را از فلسطين رشيد و لبنان عزيز اعلام مى‌دارم. من بار ديگر اشغال سَبُعانه‌ [1] افغانستان را توسط چپاولگران و اشغالگران شرق متجاوز شديداً محكوم مى‌نمايم، و اميدوارم هر چه زودتر مردم مسلمان و اصيل افغانستان به پيروزى و استقلال حقيقى برسند؛ و از دست اين به اصطلاح طرفداران طبقه كارگر [2] نجات پيدا كنند.

ملت شريف بايد بداند كه تمام پيروزيها به اراده خداوند قادر و با تحولى كه در سراسر كشور تحقق پيدا كرد و روح ايمان و تعهد و تعاونى كه در اكثريت قاطع ملت پيدا شد به دست آمد. توجه به خداى متعال و وحدت كلمه اساس پيروزى ما شد؛ و با از ياد بردن رمز پيروزى و سرپيچى از اسلام بزرگ و احكام مقدس آن و پيمودن راه اختلاف و تفرق، خوف آن است كه عنايت حق تعالى سلب و راه براى مستكبرين باز و حيله‌ها و دسيسه‌هاى قدرت شيطانى، ملت عزيز ما را به اسارت كشد، و خونهاى پاكى كه در راه استقلال و آزادى ريخته شده و رنجهايى كه جوانان و پيران عزيز ما برده‌اند به هدر رود، و بر كشور اسلامى تا ابد آن گذرد كه در رژيم طاغوتى گذشت، و شكست خوردگان از انقلاب اسلامى با ما آن كنند كه با مستضعفان مظلوم جهان كرده و مى‌كنند. لهذا من با


[1] وحشيانه‌

[2] رژيم ماركسيستى- وابسته به شوروى- حاكم بر افغانستان.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 203
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست