responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 264

س 342- رطوبتهايى در مسجد الحرام مشاهده مى‌شود كه نمى‌دانيم آب است يا چيز ديگر چه حكمى دارد؟

ج- هر چيز مشكوكى محكوم به طهارت است.

س 343- روش تطهير مسجد الحرام طبق موازين شرع نيست. لذا اگر بدن يا لباس مرطوب با آنجا تماس پيدا كند. چه حكمى دارد؟

ج- تا وقتى كه يقين به نجاست آنجا نداريد، محكوم به طهارت است.

س 344- آيا غسلهاى طواف، احرام، زيارت قبر نبى اكرم صلى الله عليه و آله و ائمه اطهار عليهم السلام و جمعه كفايت از وضو مى‌كند؟

ج- خير، لذا بايد بعد از اين غسلها وضو هم بگيرند.

س 345- آيا بجز غسل مستحبى براى رفتن به مسجد الحرام، غسل ديگرى براى طواف مستحب است، و در صورت وجود چنين استحبابى، آيا يك غسل به نيت هر دو كافى است؟

ج- بلى براى هر دو مورد يعنى دخول در مسجد الحرام و طواف، غسل مستحب است و يك غسل به نيت هر دو كفايت مى‌كند.

س 346- حكم روزه اشخاصى كه در مسجد الحرام يا مسجد النبى صلى الله عليه و آله كه قبل از وقت افطار، از باب تقيه افطار مى‌كند چيست؟

ج- اگر اتفاقاً آنجا بودند و ناچار به افطار تقيه‌اى شدند روزه آنها صحيح است و قضا ندارد. ولى رفتن به آنجا در حال اختيار خلاف احتياط است. به علاوه به طورى كه تحقيق شده در مورد سؤال تقيه كمتر اتفاق مى‌افتد. و افراد ملزم به افطار تقيه‌اى نمى‌شوند.

س 347- شخصى در مدينه منوره مسافر است و روزه قضاى ماه رمضان نيز دارد، آيا براى قضاى حاجت مى‌تواند سه روز روزه مستحبى بگيرد؟ و آيا

نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 264
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست