responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 265

مى‌تواند اين سه روز را با فاصله بگيرد؟

ج- بلى در فرض سؤال گرفتن سه روز روزه مستحبى براى قضاى حاجت صحيح است. و احتياط آن است كه سه روز را پشت سر هم بگيرد.

س 348- در مكه و مدينه كه مسافر مخيّر بين قصر و اتمام است، اگر تمام را اختيار كرد، آيا مى‌تواند نوافل نهاريه را بخواند؟

ج- خير. نوافل نهاريه مطلقاً از مسافر مشروع نيست. و تخيير در آن دو شهر مخصوص فرائض است.

س 349- خانمى بدون اذن شوهر به مدينه منوره آمده است، و سفر او سفر معصيت است و بايد نمازهاى يوميه را تمام بخواند، آيا نوافل نهاريه را نيز مى‌تواند بخواند؟ و آيا روزه مستحبى مى‌تواند بگيرد؟

ج- بلى به طور كلى در سفر معصيت نوافل نهاريه ساقط نيست، و روزه مستحبى هم صحيح است.

س 350- آوردن خاك، ريگ و سنگ از عرفات، مشعر الحرام، منا، صفا، مروه يا منطقه حرم چه حكمى دارد؟

ج- از صفا و مروه جايز نيست. و از غير آن دو مانعى ندارد و در هر صورت برگرداندن لازم نيست. ولى به طور كلى لازم است مؤمنين از اين قبيل اعمال پرهيز كنند.

س 351- گاهى اوقات در مسجد الحرام و مسجد النبى كفشهاى انسان گم مى‌شود و مشاهده مى‌شود كه كفشهاى فراوانى روى هم ريخته و مأموران نظافت مسجد آنها را جمع‌آورى كرده و دور مى‌ريزند، آيا جايز است از آن كفشها استفاده كنيم؟

ج- اگر بدانيد يا مطمئن باشيد كه صاحبان آن از كفشهاى خود اعراض‌

نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 265
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست