responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 99

سال دهم هجری است، اسلام براه طبیعی خود افتاده، حضرت صاحب حکومت، تشکیلات و ساز و برگ شده، نصارای نجران مسلمان نشدند چه تأثیری دارد، خدایا این مرد بزرگ چقدر ایمان و اطمینان خاطر داشت و بدین و خدای خود چقدر مؤمن بود؟!!! اگر او در حق بودن خود تردیدی داشت هرگز بچنین مسابقه خطرناک دست نمی‌زد.
آری: رهبر هر مکتب و قیام باید باصالت مکتب خویش چنان عقیده‌ای داشته باشد و گرنه موفّق بودنش مشکل است.

عجیب

!! گفتیم: باتفاق شیعه و اهل سنّت، رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله فقط:
علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السّلام را با خود بمباهله برد، بهر کتاب تفسیر و حدیث و تاریخ زندگانی رسول خدا مراجعه کنید، خواه تألیف شیعه باشد یا تألیف اهل سنّت، این مطلب را خواهید یافت، در تفسیر «المنار» تصریح میکند که: این حدیث را مسلم و ترمذی و دیگران از سعد بن ابی وقاص نقل کرده‌اند و گوید: روایات اتفاق دارند در اینکه آن حضرت فقط آن چهار نفر را با خود برد ولی در ذیل آن می‌گوید: این حدیث را شیعه وضع کرده‌اند.
عجبا!!! این یکی از لغزشهای محمّد عبده می‌باشد به بینید تعصّب چه بلائی بسر دانشمندان می‌آورد و آنها را بچه راههایی میاندازد تا جایی که آن را از سعد بن ابی وقاص دشمن شیعه نقل می‌کند باز می‌گوید: حدیث را شیعه جعل کرده است. مرحوم شیخ جواد بلاغی در تفسیر آلاء الرحمن و علامه طباطبائی در المیزان بلغزش محمّد عبده اشاره کرده‌اند.

مباهله برای همه

از روایات معلوم میشود که مباهله همیشه بوده و هست.
در سفینة البحار آمده: از روایات معلوم میشود که مباهله در امتهای گذشته نیز بوده است از جمله در روایات مباهله آمده است که اسقف نصاری پس از دیدن رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله گفت: بخدا قسم محمّد بزانو نشست چنان که

نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 99
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست