responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 88

رافِعُکَ إِلَیَّ نیز در بآسمان رفتن طوری صریح نیست که قابل تأویل نباشد، «مطهرک» ظاهرا آنست که تو را از پلیدی کفار و تهمت و مجاورت آنها پاک می‌کنم و نمی‌گذارم در میان آنها بمانی این سه کلمه صریحند در اینکه خدا عیسی را از میان کفار خواهد برد اما کیفیت بردن یقینی نیست آیا عیسی با مرگ طبیعی مرد، آیا مفقود الاثر گردید، آیا بآسمانها رفت؟ اللَّه اعلم، بقیه سخن در بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ نساء/ 158.
وَ جاعِلُ الَّذِینَ اتَّبَعُوکَ فَوْقَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ مراد از الَّذِینَ کَفَرُوا یهود است، آیه وعده صریح است که پیروان عیسی بر یهود تا قیامت فائق و برتر خواهند بود، امروز روشن است که یهود جیره خوار و زیر دست بتمام معنای مسیحیت است، و در آینده نیز چنین خواهد بود، چون مکتب یهود بر نژاد پرستی و نژاد استوار است لذا پیشرفت نکرده و پیوسته زیر سلطه نصاری خواهند ماند و آن گاه که اسلام پیشرفت کرد و مسیحیت عقب ماند، یهود زیر سلطه مسلمانان خواهند بود، زیرا که مسلمانان نیز مصداق الَّذِینَ اتَّبَعُوکَ هستند و نبوت عیسی را قبول دارند. رجوع شود به «نکته‌ها».
توضیح اینکه: یهود با به میان کشیدن نژاد پرستی خود را در بن بست عجیبی قرار داده‌اند می‌گویند: لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَیَّاماً مَعْدُودَةً می‌گویند: نَحْنُ أَبْناءُ اللَّهِ وَ أَحِبَّاؤُهُ می‌گویند: لَیْسَ عَلَیْنا فِی الْأُمِّیِّینَ سَبِیلٌ اگر بعیسی ایمان می‌آوردند، آن حضرت آنها را از این بن بست‌ها رهایی می‌داد ولی ایمان نیاوردند و در این تنگناها ماندند و بغضب خدا گرفتار شدند و پیوسته زیر دست خواهند بود خدا با هیچ کسی و قومی غرض بخصوصی ندارد، مردم خودشان خود را مبتلی می‌کنند: إِنَّ اللَّهَ لا یَظْلِمُ النَّاسَ شَیْئاً وَ لکِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ.
ثُمَّ إِلَیَّ مَرْجِعُکُمْ فَأَحْکُمُ بَیْنَکُمْ فِیما کُنْتُمْ فِیهِ تَخْتَلِفُونَ یعنی قضیه در دنیا همان تفوق و برتری است و در قیامت نیز حکومت با من است و در آنچه
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 88
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست