نام کتاب : تفسيراحسنالحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر جلد : 2 صفحه : 496
و روز جزا هستند، آنها را بزودی پاداش بزرگی خواهیم داد. 163-
ما بتو وحی کردیم چنان که بنوح و پیامبران بعد از او وحی کردیم و نیز وحی
کردیم به ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، یعقوب، نوادگان، عیسی، ایوب، یونس،
هارون، سلیمان و بداود زبور دادیم. و نیز وحی کردیم. 164- به پیغمبرانی که از پیش بر تو حکایت کردهایم و پیغمبرانی که بر تو حکایت نکردهایم و خدا با موسی سخن گفت بطور مخصوص. 165-
پیغمبرانی بودند، بشارت دهنده و انذار کننده تا مردم پس از آمدن آنها بر
ضد خدا دلیلی نداشته باشند، خدا توانا و حکمت کردار است. 166- اما خدا
گواهی میدهد بآنچه بر تو نازل کرده، و آن را با علم خودش نازل کرده،
فرشتگان نیز گواهی میدهند و گواه بودن خدا بس است. 167- کسانی که کافر شده و مردم را از راه خدا منحرف کردهاند بضلالت افتادهاند ضلالتی دور. 168- کسانی که کافر شده و ظلم کردهاند، خدا کسی نبوده که آنها را بیامرزد و نه براهی هدایت کند. 169- مگر براه جهنم که در آن جاودانانند و این بر خدا آسان است.
کلمهها
راسخون: رسوخ: ریشه داری و ثبات. راسخ در علم کسی است که دانشور است و
علم در او ریشه کرده و شکی بر او عارض نمیشود. راسخون جمع آن است. اسباط:
سبط (بر وزن عقل) انبساط و گسترش. نوه انسان را سبط (بکسر- س) گویند که
انبساط و گسترش نسل است. جمع آن اسباط به معنی نوادگان میباشند (بقره/
136). زبور: زبر (بر وزن عقل) نوشتن «زبرت الکتاب: کتبته» هر کتاب حکمت
را زبور گویند و نیز هر کتاب را زبور (مزبور) گویند،
نام کتاب : تفسيراحسنالحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر جلد : 2 صفحه : 496