responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 491

واقع می‌شود. در همین هنگام کاهنان یهود از ورود او با خبر شده تصمیم می‌گیرند که او را گرفتار نمایند، عیسی از تصمیم آنها آگاه شده در یکی از باغهای بیرون شهر پنهان می‌شود، مدت یک یا دو روز با شاگردان خود در آن باغ موسوم به جتسیمانی می‌ماند.
4- کاهنان یهود جارچیان فرستاده در همه جا اعلام می‌کنند: هر کس جای عیسی را نشان دهد تعداد سی پاره زر جایزه دریافت خواهد داشت یکی از شاگردان عیسی بنام «یهودا اسخر یوطی» بآرزوی جایزه راه خیانت پیش گرفته جایگاه عیسی را به بزرگ کاهنان محرمانه نشان می‌دهد، عالمان یهود پیش «پیلاطس» حاکم رومی شهر اورشلیم می‌روند و از او می‌خواهند که عیسی را دستگیر کند، پیلاطس که آوازه عیسی را شنیده بود نمی‌خواست دست اندر کار قتل او شود لکن یهودان رشوه داده و در دستگیری عیسی اصرار می‌ورزند. پیلاطس قبول می‌کند که عده‌ای سرباز فرستاده عیسی را دستگیر کنند.
5- از طرف دیگر عیسی بشاگردان خود می‌گوید تا شمشیرها را آماده کنند و شب بیدار بمانند تا بلکه خطر از آنان دفع شود لکن شاگردان سستی کرده بخواب می‌روند، عیسی علیه السّلام از آنها دلتنگ شده در گوشه‌ای دور از آنها به راز و نیاز می‌پردازد، آن موقع که شبانه سربازان و یهودان از دیوار باغ برای گرفتن عیسی سرازیر شدند بسیار طبیعی بود که عیسی از تاریکی شب استفاده کرده و از باغ خارج شود چون کسی او را نمی‌شناخت و همین طور هم شد.
6- نه سربازان رومی عیسی را می‌شناسند و نه اوباش یهود که با آنها وارد باغ می‌شوند یهودان خود حاضر می‌شوند که با آنها به باغ رفته، عیسی را بآنها نشان بدهد، همه وارد باغ می‌شوند، یهودا در باغ می‌گردد تا در میان شاگردان وحشت زده عیسی که این سو و آن سو می‌گریختند عیسی را بآنها نشان بدهد، از قضا یهودا خود به عیسی شبیه بود، در آن هنگام جوانی از یهود که عیسی را
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 491
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست