responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 469

137- کسانی که ایمان آوردند سپس کافر شدند، سپس ایمان آوردند سپس کافر شدند سپس بر کفر افزودند، در سنت خدا نبوده که آنها را بیامرزد و نه براهی هدایت کند
138- مژده بده منافقان را که برای آنهاست عذابی دردناک.
139- کسانی که کفار را به جای مؤمنان دوست می‌گیرند، آیا در نزد کفار عزت می‌جویند؟! عزت همه از آن خداست.
140- بر شما در کتاب نازل کرده که چون شنیدید که آیات مورد انکار و مسخره قرار می‌گیرد، با آنها ننشینید تا در حدیث دیگری وارد شوند، شما آن وقت مثل آنها هستید، خدا همه منافقان و کفار را در جهنم جمع می‌کند.
141- کسانی که درباره شما انتظار می‌کشند اگر برای شما فتحی از خدا باشد گویند:
آیا با شما نبودیم؟ و اگر برای کافران بهره‌ای از پیروزی باشد گویند:
آیا بر شما غلبه نکردیم؟ آیا از مؤمنان منعتان نکردیم؟ خدا میان شما روز قیامت داوری می‌کند و خدا هرگز برای کافران بر ضد مؤمنان راهی قرار نمی‌دهد.
142- منافقان با خدا حیله می‌کنند، خدا با آنها حیله می‌کند و چون به نماز برخیزند کسل و سنگین برخیزند در مقابل مردم در نماز ریا و تظاهر می‌کنند، خدا را جز اندکی یاد نمی‌کنند.
143- مردد هستند میان کفر و ایمان نه بسوی مؤمنان نه به سوی کفار، هر کس خدا گمراهش کند هرگز برای او راهی پیدا نمی‌کند.
144- ای کسانی که ایمان آورده‌اید کفار را به جای مؤمنان دوست مگیرید آیا می‌خواهید برای خدا بر ضرر خودتان حجت آشکاری قرار دهید؟!

کلمه‌ها

عزة: توانایی، مقابل ذلت. «عز الرجل عزا: قوی بعد ذلة».
یستهزئ: هزء و استهزاء: مسخره کردن. «یستهزئ» مسخره کرده می‌شود.
یخوضوا: خوض: داخل شدن در آب. بطور استعاره به معنی داخل شدن در هر امر است و اکثر موارد آن در قرآن داخل شدن در کار مذموم است.

نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 469
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست