responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 102

64- بگو ای اهل کتاب بیائید بسوی سخنی که میان ما و شما یکسان و منصفانه است (و آن اینکه) جز خدا را نپرستیم، و چیزی را باو شریک قرار ندهیم، بعضی از ما بعضی را بجای خدا ارباب نگیرد، پس اگر اعراض کنند، بگو: گواه باشید که ما مسلمانیم.
65- ای اهل کتاب چرا در (مذهب) ابراهیم محاجه میکنید حال آنکه تورات و انجیل بعد از او نازل شده، آیا نمی‌فهمید؟!
66- شما آنهائید: در موضوعی که بآن علم داشتید محاجه کرده‌اید، چرا در موضوعی که بآن آگاه نیستید محاجه می‌کنید و خدا میداند و شما نمیدانید.
67- ابراهیم نه یهودی بود، نه نصرانی. بلکه یکتا پرست و مسلمان بود و از مشرکان نبود
68- نزدیکترین مردم بابراهیم آن کسانی هستند که از او پیروی کردند و (نیز) این پیغمبر و کسانی که باو ایمان آورده‌اند و خدا یار مؤمنان است.
69- جمعی از اهل کتاب دوست دارند که کاش شما را گمراه کنند (ولی) فقط خودشان را گمراه می‌کنند و نمی‌دانند (که خود را گمراه میکنند).
70- ای اهل کتاب چرا آیات خدا را انکار میکنید! حال آنکه (در ضمیر خود براست بودن آنها) گواهی میدهید؟
71- ای اهل کتاب چرا حق را بباطل میامیزید، و چرا حق را دانسته (از روی عمد) نهان می‌دارید؟!

کلمه‌ها

تعالوا: بیائید. اسم فعل است مفرد آن «تعال» میباشد.
ارباب: جمع ربّ. مراد از آن در اینجا قانونگذار و مدبّر است، ربّ در اصل بمعنی تربیت میباشد، اطلاق آن بر مربّی بطور استعاره است (قاموس قرآن).
تحاجون: محاجّه بمعنی حجّت آوردن و در اینجا بمعنی ستیز است.
نصرانیا: پیروان عیسی علیه السّلام را نصرانی گویند جمع آن نصاری است (بقره/ 62).

نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 102
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست