responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 10

که از خواندن آنها موی بر اندام آدمی راست می‌شود مانند جریان حضرت لوط و اینکه العیاذ باللّه او با دختران خود زنا کرد و هر دو از او حامله شدند (سفر پیدایش باب 19) یا اینکه نعوذ باللّه سلیمان از زنا بدنیا آمد (کتاب دوم سموئیل باب یازدهم) و امثال اینها، که مسلما از طرف خود فروخته‌ها نوشته شده تا راه برای عیاشی‌های شاهان یهود و امثال آنها باز باشد.
چهارم آنکه: در تورات تغییر و تبدیل رخ داده است، معانی کلمات را از معنای اصلی منحرف کرده‌اند و بغیر معانی مراد تفسیر نموده‌اند، در چندین آیه آمده است: یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ ... مائده/ 13.
ناگفته نماند: یهود عقیده دارد به اینکه در حمله «بخت نصّر» پادشاه بابل بفلسطین، تورات اصلی از بین رفت و تا زمان فتح بابل بدست کوروش پادشاه ایران، خبری از تورات نبود، پس از آن عزیر نامی که تورات آن را «عزرا» نامیده است مقداری از آن را پیدا کرد و نوشت و بدین جهت از طرف یهود «پسر خدا» خوانده شد، هاکس آمریکایی در قاموس کتاب مقدس در مقدّمه همان کتاب و در ذیل لفظ تورات این مطلب را مشروحا گفته است و من در قاموس قرآن آن را مشروحا نقل کرده‌ام.

انجیل

انجیل نام کتاب عیسی و بمعنی بشارت است قرآن مجید فقط از یک انجیل خبر می‌دهد ولی نصاری به چهار انجیل بنام: انجیل متّی، انجیل مرقس، انجیل لوقا، انجیل یوحنّا عقیده دارند، ناگفته نماند: انجیلها بسیار بودند، شماره آنها از صد تجاوز می‌کرد ولی بدستور پاپ «داماسیوس» فقط چهار انجیل فوق، رسمی معرفی گردید، بقیّه قدغن و غیر رسمی اعلام شدند.
در روایات هست که تورات و انجیل بیکباره در الواح نازل شدند و در علل

نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 2  صفحه : 10
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست