مرحوم كفعمى در مصباح ضمن معانى ديگر به آن اشاره كرده است. [1]
همچنين جبران كننده شكستها، ناكامىها و ندامتهاى حاصل از گناه است.
اين واژه، همانگونه كه مرحوم طبرسى در مجمع البيان اشاره كرده است، هنگامى كه
در مورد خداوند به كار مىرود جنبه مدح و ثنا دارد، در حالى كه در مورد بندگان
جنبه مذمت دارد (زيرا حكايت از برترىجوئى و تكبر و ظلم و فساد مىكند).
پيامى كه اين وصف الهى به ما مىدهد از يكسو توجّه به عظمت و علو مقام خدا
است و از سوى ديگر توجّه به رحمت و عطوفت و عنايت او در جبران شكستها، و
محروميتها، و گناهان است.
اين اوصاف پنجگانه نيز همه از صفات فعل است، مجموعهاى است از صفاتى كه حاكى
از انواع نعمتها و مواهب پروردگار و حمايت و دفاع او از بندگان است، و لذا پيوند
نزديكى در ميان آنها ديده مىشود و روى اين جهت آنها را در يك مجموعه در اينجا
آوردهايم، به قرآن باز مىگرديم و گوش دل به آيات زير مىسپاريم: