رسلا مّبشّرين ومنذرين لئلّا يكون للنَّاس على اللَّه حجّة بعد
الرّسل وكان اللّه عزيزا حكيما.[3]
نساء (4) 165
[1] «زخرف القول»، به كلام آراسته شده مىگويند كه از مصاديق هنر
است و «غروراً» در برداشت مزبور مفعولٌله گرفته شده است.
[2] با توجّه به اين كه غرض خداوند در آيه، اطاعت مطلق از رسولان
است، لازمه آن عصمت انبيا است. (الميزان، ذيل آيه)
[3] هدف از ارسال رسل، اتمامحجّت بر انسانها در مخالفت و معصيت
است؛ پس بايد انبيا خود از معصيت و خطا معصوم باشند تا مردم بتوانند از آنان پيروى
كرده، غرض ياد شده حاصل شود. (الميزان، ذيل آيه)