[1] . بنا بر اينكه ضمير در «من ذرّيّته» به ابراهيم عليه السلام
بازگردد. (الميزان، ج 7، ص 243)
[2] . خداوند در بيان نسبها فرق گذاشته، در حالى كه همه، فرزندان
حضرت آدم عليه السلام بودند و علّت آن ممكن است به سبب جهاتى باشد كه لحاظ شده
است، چنانكه مثلًا ادريس عليه السلام از جهت نزديكى به زمان حضرت آدم عليه السلام،
شرافت دارد، زيرا او جدّ نوح عليه السلام بود. (مجمعالبيان، ج 5-/ 6، ص 802)
[3] . بنابر اينكه ضمير در «من ذريته» به ابراهيم عليه السلام
بازگردد. (الميزان، ج 7، ص 243)
[4] . بنا بر اينكه ضمير در «من ذرّيّته» به نوح عليه السلام
بازگردد. (الميزان، ج 7، ص 242؛ تفسير التحريروالتنوير، ج 4، جزء 7، ص 338)