136 [ذرأ]: آفرينش است به گونه اختراع و اصل آن به معناى ظهور است
چنان كه گفته مىشود: «ملح ذرانى» (نمكى كه سفيدى آن آشكار است) و «الذرأة» به
معناى ظهور پيرى است.
138 [حجر]: حجر الحرام.
/ 201
شرك و نمود آن در شريعت
رهنمودهايى از آيات
خداوند عليم و حكيم (همچنين غنى و رحيم)، طيبات را حرام نكرده است و
حال آن كه مشركان بسيارى از چيزها را بر خود حرام كردند و به دروغ آنها را به خدا
نسبت دادند. شرك، مشركان را به كشتن فرزندانشان واداشت و اين دروغ را نيز به خدا نسبت
دادند و حال آن كه جبّارانى كه بر آنان فرمان مىراندند قصدشان اين بود كه با
ترغيب و تشجيع مردم به قتل فرزندان مردم را از حيث مادى و معنوى به