ج - اشكالى در اجراى صورت مفروضه نيست، و مجتمعاً يا متفرقاً ادا نمايند، صحيح واقع مىشود. واللََّه العالم. س 934- اجير شدن از براى قرائت قرآن، مانند نماز
است كه بايد نيت نيابت از ميت نمايد، يا نثار كردن ثواب قرائت است كه هر چه
قرآنِ خوانده داشته باشد بعداً يك وجهى بگيرد و ثواب آن را ببخشد، يا از
اول از براى ميتى بخواند، و هم چنين از براى زنده هم مىشود اجير شد يا
خير؟ ج - هر دو نحو آن ممكن است و معمولاً اجير شدن در
آن براى اهداى ثواب است، ولى ثواب قرائتى كه به نيت مستأجر صورت بگيرد، نه
ثواب ذخيره شده قبلى. س 935- زيدى به طور اطلاق وصيت به چند سال نماز
استيجارى كرده بفرمائيد، آيا ورثه يا وصى يا ولىّ ميّت مىتواند با اجير
قرار بگذارد كه اقامه و قنوت را ترك كند و اكتفا به يك تسبيحه در ركعت سوم و
چهارم نماز و هكذا يك سلام بنمايد يا خير؟ ج - در مفروض سؤال نمىتواند اكتفا نمايد، بايد بر طبق متعارف اجير بگيرد. س 936- آيا كسى كه مخارج بعض حروف را ندارد مىتواند اجير براى خواندن نماز غير بشود يا خير؟ ج - استيجار او جايز نيست.
اموال طفل
س 937- آيا جايز است براى والدين تصرف نمودن در مال بچه غير بالغ خود