responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دانشنامه امام علی علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 1320
فریاد رس

در کتاب مستدرک الوسائل مرحوم حاجی نور علی(ع)ه الرحمه از یکی از مشایخ بزرگ نقل می‌کرد که ایشان فرمود: در قریه ما مسجدی بود که متولی آن بنام محمد بن ابی‌اذینه بود این جناب شیخ متولی مسجد و مدرس نیز بود و هر روز در وقت معین مسجد می‌آمد و همآنجا نیز درس می‌داد.
روزی شاگردان هر چه منتظر شدند استاد نیامد دنبالش فرستادند و احوالش را پرسیدند گفتند شیخ بستری شده است همه بر خواستیم به عیادتش رفتیم دیدیم شیخ در رختخواب افتاده و قطیفه‌ای سرتاپایش را پوشانیده است و ناله می‌کند و فریاد می‌زند سوختم سوختم.
احوالش را پرسیدیم؟ گفت: سرتاپایم می‌سوزد مگر رانهایم. پرسیدیم چطور شده سوخت؟
گفت: شب گذشته خوابیدم در عالم رؤیا دیدم قیامت برپا شده و جهنم را آورده‌اند. پل صراط را روی آن گذاشته تا مردم از روی آن بگذرند و من هم از کسانی بودم که می‌بایستی رد می‌شدم، اوّل حرکتم خوب بود امّا هر چه بیشتر جلو می‌رفتم سخت‌تر می‌شد زیرپایم باریکتر می‌شد و جهنم شعله‌ورتر می‌شد. مثل قطعات کره موج می‌زد
آتش سیاه زیر پایم موج می‌زد یک پایم می‌خواست بیفتد با پای دیگر خودم را نگه داشتم بالاخره کار بجائی رسید که افتادم.
شراره آتش مرا رو به پائین کشانید چیزی نمی‌دیدم حیرت و ترس و اضطراب مرا گرفته هر چه دست اینطرف و آنطرف می‌زدم بجائی نمی‌رسید فریادرسی نبود. ناگهان بدلم گذشت مگر نه علی(ع)فریادرس است علاقه به علی(ع)کار خودش را کرد و گفتم یا علی(ع) (یا علی(ع) ادرکنی) ای علی(ع) بفریادم برس.
تا این جمله را بر دل و زبانم گذرانیدم نور علی(ع)را بالای سر خود احساس کردم سرم را بالا کردم دیدم آقا امیرالمؤمنین علی(ع)روی صراط ایستاده است و به من فرمود: دستت را به من بده دست دراز کردم آقا علی(ع)دست شریف و مبارک را جلو آورد آتش کنار رفت دست لطف و عنایت آقا علی(ع)آمد و مرا از جاذبه آتش گرفت و بالا آورد دست روی رانهایم کشید. وحشت زده از خواب بیدار شدم تمام بدنم می‌سوخت جز همان جائی را که آقا علی(ع) امیرالمؤمنین (ع) دست گذارده بود.
قطیفه را کنار زد فقط قسمتهائی از رانش سالم بود، بقیه بدنش همه تاول زده بود و سه ماه معالجه می‌کرد تا خوب شد و هر وقت در مجلسی از او سؤال می‌کردند و شرح ماجرا را می‌گفت از هول تب می‌کرد.
علی(ع) ای جان جانانم، علی(ع) ای دین ایمانم
علی(ع) روحم علی(ع) جانم علی(ع) جانم علی(ع) جانم
علی(ع) مولا علی(ع) رهبر علی(ع) سید علی(ع) سرور
علی(ع) جنت علی(ع) کوثر علی(ع) جانم علی(ع) جانم
علی(ع) حلال مشکلها علی(ع) روشنگر دلها
علی(ع) شمس قبائلها علی(ع) جانم علی(ع) جانم
منبع : کرامات العلویه، علی(ع) میر خلف زاده، نشر مهدی یار

نام کتاب : دانشنامه امام علی علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 1320
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست