د: اتّخاذ (مصدر است و به فاعلش كه « كم » باشد اضافه شده و « العجل » مفعولش مىباشد، نوع آن مصدر ثلاثى مزيد از
باب افتعال است.
ه: ابتغاء (مصدر است و به مفعولش كه « مرضات الله» باشد اضافه شده،
نوع آن مصدر ثلاثى مزيد باب افتعال است).
و: اطعام (مصدر است و مفعولش « يتيما » است و فاعلش در آن مستتر مىباشد، نوع آن مصدر ثلاثى مزيد از باب
افعال است.
ز: دعاء (مصدر است و به فاعلش كه ضمير متكلم باشد اضافه شده و مفعولش
« شيئا » است كه حذف گرديده، نوع آن مصدر ثلاثى مجرّد
است.
ح: ايلاف (مصدر است و به فاعلش كه « قريش » باشد اضافه شده، نوع آن مصدر ثلاثى مزيد از باب افعال است)
ايلافهم (مصدر است و به فاعلش اضافه شده و « رحلّه ... » مفعول آن مىباشد
11- و امّا تبديل فعلهاى داخل پرانتز به مصدر:
الف: (العلم) حياة الاسلام و عماد الايمان
ب: (السّكوت) اثناء الدّرس لازم
ج: يجب على الطالب المتهجد:
الالتزام بالانضباط فى جميع الاحوال، الاستيذان عند السّؤال و التّحرّز
من اكثار السّؤال، الحضور فى الصّفّ فى السّاعة المحدّدة، مباحثة الدّروس مع
رفقائه
12- و امّا گذاردن كلمات مناسب مذكور در جاهاى خالى از جملات ذكر شده: