responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاريخ سياسى صدر اسلام نویسنده : سليم بن قيس الهلالي    جلد : 1  صفحه : 229

وصيان و وزيران است و تو نخستين كس از خاندانم هستى كه به من خواهى پيوست. آنگاه خداوند بار سوّم بر زمين نظرى كرد و تو و يازده مرد از فرزندان تو و از فرزندان برادرم، همسرت على برگزيد. پس تو سرور زنان اهل بهشت هستى و دو پسرت حسن و حسين دو سرور جوانان اهل بهشت، و من و برادرم على و يازده امام، اوصيائم تا روز رستاخيز، همه‌شان هدايتگران و هدايت‌كنندگان هستند.

نخستين وصيّم پس از برادرم على، حسن است، سپس حسين، سپس نه نفر از فرزندان حسين، در يك جايگاه در بهشت، و جايگاهى نزديكتر به خداوند از جايگاه من و سپس جايگاه ابراهيم و آل ابراهيم نيست.

اى دخترم! آيا نمى‌دانى از كرامات خداوند كه شامل حالت گشته آن كه؛ همسرت بهترين امت من و بهترين خاندانم مى‌باشد؛ نخستين‌شان در پذيرفتن اسلام و بزرگترين‌شان در بردبارى و بيشترين‌شان در دانش و گراميترين‌شان در جان و راستگوترين‌شان در زبان و شجاع‌ترين‌شان در قلب و بخشنده‌ترين‌شان در مال و پارساترين‌شان در دنيا و سخت‌كوش‌ترين‌شان در اجتهاد است! فاطمه از گفته‌هاى رسول خدا، دلشاد و خوشحال شد.

سپس رسول خدا صلّى اللَّه عليه و اله و سلّم به فاطمه گفت: همانا كه على بن ابى طالب را هشت قوه عاقله و فضائلى است كه احدى از مردم را نيست؛ ايمانش به خدا و رسول خدا پيش از هر كس ديگر، و كسى از امت من در اين امر بر او پيشى نگرفته است، دانش او به قرآن و سنت من، و كسى از امت من نيست كه همه دانشم را بداند به جز همسرت، زيرا خداوند مرا دانشى آموخته كه جز من و او كسى آن را نمى‌داند و خداوند آن دانش را به فرشتگان و رسولانش نياموخته و فقط مرا آموخت و فرمانم داد تا آن را به على بياموزم و من آن كار را كردم، پس كسى از امت من نيست كه همه دانش و فهم و فقه مرا بداند جز او، و تو اى دخترم! همسرش هستى و دو پسرش حسن و حسين نوه‌هايم و نوه‌هاى امتم مى‌باشند. و امرش به معروف و نهيش از

نام کتاب : تاريخ سياسى صدر اسلام نویسنده : سليم بن قيس الهلالي    جلد : 1  صفحه : 229
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست