ديگر چنين مگو و روزها را در كار خدا دخيل ندان، گفت: چشم مولاى من.
حديث صريح است در اينكه زمان و وقت را سعد و نحسى نيست. در وسائل
كتاب حجّ ابواب آداب السفر باب هشتم نقل شده: راوى گويد: بعضى از اهل بغداد بابى
الحسن ثانى عليه السّلام نوشت و از مسافرت در آخرين چهار- شنبه ماه سؤال كرد امام
عليه السّلام در جواب نوشت: هر كه در آخرين چهار شنبه ماه بقصد مخالفت با اهل فال
بد خارج شود از هر آفت محفوظ بوده و از هر بلا معاف شده و خدا حاجتش را قضا خواهد
فرمود.
حديث شريف نحس بودن چهار- شنبه را نفى ميكند. در باب چهارم در ضمن
حديثى امام صادق عليه السّلام روز دوشنبه را شوم فرموده كه
شوم بودن در اثر رحلت آنحضرت و برداشته شدن وحى است. نه اينكه ذات
روز شوم باشد رجوع شود بوسائل ابواب آداب سفر ... با تدبّر در روايات قطع نظر از
سند آنها خواهيم ديد نحوست و بركت آنها بملاحظه واقعياتى است كه در آنها رخ داده
است.
پروردگارت بزنبور عسل وحى كرد كه در كوهها و درختان و كندوها كه مردم
ميسازند لانه كن، و از همه ميوهها بخور و بآسانى براههاى خدايت وارد شو، از شكم
آن شربتى برنگهاى مختلف خارج ميشود كه در آن مردمان را شفاست و در عمل زنبور عسل
عبرتى است بر اهل تفكّر كه در اسرار عالم تفكر كنند.