responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : قاموس قرآن نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 5  صفحه : 79

عيسى بدست يهود كشته نشد براى از بين بردن افسانه كفاره گناهان بودن است كه نصارى نغمه آنرا ساز كرده و دست بردار نيستند و گرنه از نظر قرآن مهم نبود كه عيسى را بدار زنند يا نه.

عجب است از مسلمانان بى‌اطلاع بى‌آنكه از دين و قرآن خود خبرى داشته باشند و تحقيق كنند اين افسانه را زنده ميكنند. در فرهنگ امير كبير زير لفظ «عيسى» نوشته‌اند كه عيسى را بصليب كشيدند. در گذشته نصر اللَّه فلسفى استاد دانشگاه در صفحه 240 از كتاب تاريخ سال اول دبيرستانها نوشت: حاكم رومى بسبب اعتراض و اصرار يهود بكشتن عيسى رضا داد پس عيسى را با اجازه او بر صليب كشيدند و بدين وسيله صورت صليب پيش عيسويان محترم و مقدس گرديده است.

تعجّب است از چنين اشخاص كه در محيط اسلام و ناف تشيع زندگى ميكنند و عمرى در طلب دانش ميگذرانند ولى از ساده‌ترين قضاياى دينشان بى‌اطلاع مى‌مانند و كوركورانه از غربيها تقليد ميكنند.

حقّا كه عذر اينان قابل پذيرش نيست.

پايان كار عيسى عليه السلام‌

مشهور است كه عيسى عليه السّلام بآسمانها بالا رفت و در آسمان زنده است.

بعضى نيز عقيده دارند كه: بوضع ناشناس باجل طبيعى مرد. اينك آيات را بررسى كرده آنگاه روايات را بررسى كرده آنگاه بروايات مى‌رسيم:

1- وَ ما قَتَلُوهُ يَقِيناً. بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَ كانَ اللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً نساء:

158. از اين استفاده كرده‌اند كه خدا عيسى را زنده بسوى خود بالا برد و جمله‌ عَزِيزاً حَكِيماً نيز مؤيّد آن است گرچه خدا در همه جا هست ولى‌ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ‌ هم بالا رفتن را ميرساند و هم تقرّب را. ولى در الميزان فرموده: اين رفع نوع تخليص عيسى از دست آنهاست خواه در آنوقت بحتف انف مرده باشد يا نه ...

2- إِذْ قالَ اللَّهُ يا عِيسى‌ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ‌

نام کتاب : قاموس قرآن نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 5  صفحه : 79
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست