responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : قاموس قرآن نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 1  صفحه : 295

وَ ما هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ يَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ‌ آل عمران:

78 از اين آيه هم روشن ميشود كه چيزهائى از خود ساخته و بكتاب خدا نسبت ميداده‌اند. و در آينده خواهيم ديد: چيزهائى بر تورات افزوده شده است.

4- در باره ورود تغيير و تبديل بتورات لازم است بآياتيكه در آنها يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ‌ و غيره آمده استناد نمود ... يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى‌ خائِنَةٍ مِنْهُمْ ... مائده:

13، تحريف بمعنى ميل دادن است و آن مطابق با تغيير و تبديل است، آيه روشن ميكند كه كلمات خدا را تغيير ميدادند و بغير معناى مراد تفسير مى‌نمودند. در آيه 41 همين سوره آمده‌ وَ مِنَ الَّذِينَ هادُوا ... يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِنْ بَعْدِ مَواضِعِهِ ....

در الميزان ذيل آيه 46 نساء كه نظير همين دو آيه است فرمود:

تحريف يا با تغيير مواضع الفاظ و تقديم و تأخير و اسقاط و اضافه است چنانكه بتورات كنونى نسبت داده ميشود و يا تفسير كلمات موسى و ساير پيامبران است بغير مراد، چنانكه بشارات تورات را در باره حضرت رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم تأويل كردند و قبلا نظير آنرا در باره حضرت عيسى كرده بودند و گفتند: آن موعود هنوز نيامده است.

قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتابَ الَّذِي جاءَ بِهِ مُوسى‌ نُوراً وَ هُدىً لِلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَراطِيسَ تُبْدُونَها وَ تُخْفُونَ كَثِيراً ... انعام: 91، جمله‌هاى‌ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَ‌ كه در چند آيه واقع شده قابل دقّت است مثل‌ ... وَ إِنَّ فَرِيقاً مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ‌ بقره: 146، كتمان حق و اخفاء مقدار كثيرى از كتاب مبين، تغيير و تبديل است.

نظرى بتورات كنونى‌

در تعقيب آنچه از قرآن مجيد استفاده كرديم لازم است نظرى بتورات فعلى بكنيم.

تورات فعلى كه در دست يهود است مشتمل بر اسفار پنجگانه و صحيفه يوشع و سى و سه كتاب‌

نام کتاب : قاموس قرآن نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 1  صفحه : 295
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست