responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 3  صفحه : 193

س 13

- اگر زن شوهر دارى مرتكب زنا گردد لكن دسترسى به شوهر خود نداشته در صورتى كه شوهر به او دسترسى داشته و خود را مخفى مى‌نموده و بيش از پنج ماه بوده كه سر وقت او نيامده آيا زناى محصنه است؟

ج‌

- در فرض سؤال محكوم به زناى محصنه نيست.

حكم انكار زنا بعد از اقرار به آن‌

س 14

- شخصى معيل با خواهر خود زنا كرده و خواهر شوهر دار نبوده و در جريان اين گناه بزرگ خواهر از برادرش حمل برداشت و ولد زنا زاييده و اكنون شخص زانى در حال بازداشت دولت اسلامى است و در جلسه اول دادگاه، زانى و زانيه اقرار به زنا نموده‌اند و بعد از اقرار منكر شدند و بعد از انكار بار ديگر اقرار مى‌نمايند و تقاضا مى‌نمايند كه توبه نمايند در اين صورت زانى توبه‌اش قبول است يا نه؟

ج‌

- حدّ زنا به چهار مرتبه اقرار ثابت مى‌شود و دو و سه مرتبه اقرار به زنا موجب حدّ نمى‌شود و در مورد سؤال چنانچه فرضا چهار مرتبه نيز اقرار كرده باشند چون بعد از اقرار انكار كرده‌اند بعيد نيست حدّ به انكار ساقط شود و هر چند به كمتر از چهار مرتبه اقرار حدّ انجام نمى‌گيرد ولى بعيد نيست كه تعزير داشته باشد و با انكار تعزير ساقط نمى‌گردد.

حدّ قيادت‌

س 15

- مردى زنش را در حدود ده سال براى استفاده جنسى در اختيار ديگران قرار مى‌داده بعد از ده سال زن توبه كرده لكن مرد زن دومى اختيار كرده و در خانه‌اش وسيله عياشى ديگران را فراهم مى‌نموده و زنش را در اختيار ديگران قرار مى‌داده و پول مى‌گرفته زن هم باين عمل اقرار كرده چند سال هم براى همين جهت زندانى شده‌اند در صورت اثبات جرم حكم الهى در باره مرد و آن دو زن چيست؟

ج‌

- حدّ قيادت بعد از ثبوت سه ربع حدّ زنا است كه 75 تازيانه باشد و اگر بعد از اجراى حدّ عمل تكرار شد ثانيا حدّش 75 تازيانه است و اگر بعد از حدّ ثانى عمل تكرار شود بعضى حكم بقتل نموده‌اند لكن احتياط ترك قتل است بلكه باز 75 تازيانه حدّ دارد و اگر

نام کتاب : مجمع المسائل نویسنده : گلپايگانى، سید محمدرضا    جلد : 3  صفحه : 193
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست