responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 125
21 - س - كسانى در طواف بعد از انجام مقدارى از آن، آن را رها مىكنند و بلا فاصله از نو شروع مىكنند، طواف آنها چه صورت دارد، و چنانچه در سعى بوده حكم چيست؟ ج - اشكال دارد و اگر بعد از شوط چهارم طواف بوده بايد آن را اتمام كنند و نماز بخوانند و دو مرتبه طواف و نماز آن را اعاده نمايند.
22 - س - در باره اشخاصى كه قادر به طواف نيستند آيا نايب گرفته شود يا خودشان در تخت روان طواف داده شوند، با در نظر گرفتن اين كه متصديان وسيله نامبرده، در خارج محدوده مطاف طواف مىدهند؟ ج - احتياطا هر دو را انجام دهند. اگر چند طواف دادن در خارج مطاف كفايت مىكند.
23 - س - شخصى در حال طواف اشتباها به قصد طواف وارد حجر اسماعيل " ع " مىشود و بعد كه متوجه شد بر مىگردد و از همان جا كه وارد حجر شده بود طواف را شروع و شوط را كامل مىنمايد، آيا طوافش صحيح است يا نه؟ ج - اشكال دارد. بلى، اگر پس از تذكر در حجر اسماعيل از حجر الاسود به قصد احتياط شود را اعاده مىكرد، و از محلى كه وارد حجر شده قاصد جدى طواف بود، طوافش اشكال نداشت.
24 - س - اگر در حال طواف يا سعى يا در نماز شك كند كه شوط چندم و يا ركعت چندم است، و با همين حال طواف و سعى و نماز را ادامه دهد، بعد به يك طرف شك يقين كند، و اعمال را تمام نمايد، آيا عملش به نحوى كه ذكر شد صحيح است؟ ج - اگر طواف يا سعى را در حال شك ادامه داد و بعد يقين به صحت پيدا كرد اشكال ندارد، و طواف و سعى صحيح است، ولى در نماز بدون تروى محل اشكال است، و احوط اعاده آن است.
25 - س - زنى با شوهرش كه يك دور طواف را انجام داده بود، نيت طواف كرد، و با او ادامه داد و بعد از شوط آخر مرد كه شوط ششم زن است، او بجاى اين كه يك شوط ديگر بياورد تا طوافش كامل شود، طواف را از سر گرفت، آيا طواف اول و دوم زن چگونه است؟

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 125
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست