responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 126
ج - احتياط آن است كه يك شوط ديگر به قصد احتياط بجا آورد كه مجموعا چهارده شوط مىشود، و بعد از انجام نماز طواف، طواف و نماز را اعاده نمايد.
26 - س - در مطاف چيزهايى از افراد مىافتد از قبيل ساعت، احرامى و غيره، و كسانى كه طواف مىكنند پا روى آن مىگذارند، آيا براى طواف ضرر ندارد و موجب بطلان آن نمىشود؟ ج - موجب بطلان طواف نمىشود.
27 - س - اگر انسان مىداند كه پا گذاشتن روى احرامى ديگران موجب اذيت و عدم رضايت او مىگردد، آيا اين عدم رضايت او به طواف ضرر ندارد؟ ج - به طواف ضرر نمىزند.
28 - س - اگر كسى قبل از شوط چهارم طوافش را قطع و از نو طواف كند، گفته شده در صورتى كه فاصله زياد نشده باشد احتياط اين است كه طواف قطع شده را تمام كند و اعاده هم بنمايد، مراد از تمام كردن چيست، آيا فقط شوطى را كه قطع كرده تمام كند يا ما بعدش را هم بايد بجا آورد؟ ج - طواف مزبور اشكال دارد و اتمام موضوع ندارد، و بايد طواف را بعد از نماز طواف اول، اعاده كند احتياطا.
29 - س - شخصى طواف را از حجر الاسود شروع كرد، و در هر شوط به ركن يمانى كه مىرسيد نيت ختم مىكرد و از حجر الاسود نيت شوط بعد را مىنمود و هفت شوط طواف را اين گونه تمام كرد به گمان اين كه ختم طواف و اشواط آن بايد در ركن يمانى باشد، آيا وظيفه اش چيست؟ ج - اين طواف اشكال دارد، و بايد اعاده شود.
30 - س - گاهى مأمورين نظافت مسجد الحرام از كنار كعبه دست به دست هم مىدهند و همان طور توسعه مىدهند تا انسان از مطاف خارج مىشود، آيا به همين مقدار بيرون كردن از مطاف، ضرورت حاصل است كه طوافش در خارج از مطاف صحيح باشد يا بايد صبر كند تا نظافت تمام شود، و اگر افرادى گمان مىگردند كه ضرورت است و طواف را انجام دادند حال تكليفشان چيست؟ ج - اگر امكان دارد كه در حد، طواف كند بايد صبر كند و در حد طواف كند، و در

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 126
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست